Bu çalışma, çocuk sağlığı ve hastalıkları kliniklerinde çalışan hemşirelerin benlik saygısı düzeylerini ve çocuk yetiştirme tutumlarını incelemek amacıyla tanımlayıcı, analitik ve kesitsel olarak yapılmıştır. Çalışma Ege Üniversitesi Araştırma ve Uygulama Hastanesi, Sağlık Bakanlığı Dr. Behçet Uz Çocuk Hastalıkları Eğitim ve Araştırma Hastanesi ile SSK Tepecik Eğitim Hastaneleri Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniklerinde en az 6 aydır çalışan ve çocuğu olan 98 hemşire ile yürütülmüştür. Çalışmada veri toplama aracı olarak, Çocuk Sağlığı ve Hastalıkları Kliniklerinde Çalışan Hemşireleri Tanıtıcı Bilgi Formu, Aile Hayatı ve Çocuk Yetiştirme Tutumu Ölçeği Parental Attitude Research Instrument-PARI , Coopersmith Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Araştırma verileri Statistical Package for Social Sciences SPSS for Windows 10.0 istatistik programında değerlendirilmiş ve bütün değişkenler için sayı ve yüzde dağılımları verilmiştir. Hemşirelerin PARI’nin alt boyut puan ortalamaları ve benlik saygısı puan ortalamalarının tanıtıcı özellikler ile ilişkilerinin incelenmesinde istatistiksel tekniklerden t testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Mesleki derneklere üye olma, kongrelere katılma, kişisel gelişim için herhangi bir etkinliğe katılma, çocuk yetiştirme tutumlarını olumlu yönde etkilemektedir. Benlik saygısı puanının artması çocuk yetiştirme tutumunu olumlu yönde etkilemektedir
Benlik saygısı çocuk yetiştirme tutumu çocuk sağlığı hemşiresi
This descriptive, analytic and cross-sectional study was done for the purpose of examining the level of the self-esteem and child development attitudes of nurses who work on pediatric units. The study was carried out at Ege University Research and Teaching Hospital, Health Ministry Dr. Behçet Uz Pediatric Teaching and Research Hospital, and Social Insurance Institution Tepecik Teaching Hospital Pediatric Units and Clinics. The research was done 98 nurses who had a child and had worked at least 6 months on one of the pediatric units in the three hospitals. In the study data collection was done using the Descriptive Information Form For Nurses Who Work on Pediatric Units, Parental Attitude Research Instrument-PARI, Coopersmith SelfEsteem Scale. Research data were analyzed using the Statistical Package for Social Sciences SPSS for Windows 10.0 and the number and percentage distribution of all factors was given. Statistical techniques of t-test and correlation analysis were used to examine the relationship between the nurses sociodemographic data and the scores from the PARI subgroups and the self-esteem scores. Being a member of a professional organization, participation in conferences, participating in any kind of personal development activity had a positive effect on the child development attitudes. A high self-esteem score also had a positive effect on child development attitudes
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Özgün Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2005 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2005 Cilt: 21 Sayı: 2 |