BibTex RIS Kaynak Göster

ÖGRENCILERIN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLIKLERI, DURUMLUKSÜREKLI KAYGI DÜZEYLERI VE BASA ÇIKMA BECERILERININ INCELENMESI

Yıl 2004, Cilt: 20 Sayı: 1, 47 - 55, 01.06.2004

Öz

Bu arastirma, ögrencilerin sosyo-kültürel özellikleri, kaygi düzeyleri ve basa çikma becerilerini belirlemeyi amaçlamaktadir. Tanimlayici bir arastirmadir.Ögrencilere sosyo-kültürel özelliklerini içeren anket formu, durumluk-sürekli kaygi ölçegi ve basa çikma stratejileri ölçegi RÖGÖ uygulanmistir.Verilerin degerlendirilmesi için yüzdelik degerleri ve ANOVA kullanilmistir. Ögrencilerin sürekli kaygi yasadigi ve sürekli kaygilari ile basa çikabildikleri belirlenmistir. Ayrica ögrencilerin kardes sayisinin durumluk kaygiyla basa çikmayi etkiledigi belirlenmistir. Bulgular ilgili literatür çerçevesinde tartisilmistir

Kaynakça

  • Cambaz S, (2004). samsun çiraklik egitim merkezi’ne devam eden çiraklarin durum- luk-sürekli kaygi düzeylerinin degerlendirilmesi-2 http://www.dicle.edu.tr/~ halks/yedi2.htm e.t.:26-07-2004.
  • Dogan O, (1998). Saglik alaninda davranis bilimleri. 1. baski , Sivas, dilek ofset
  • Frisch NC, Frisch L E, (2002). Psychiatric mental health nursing. Second ed. Colombia
  • Fuatai L, Soon-Schuster F, (2001). Anxiety, stress and coping strategies among University of South Pacific students. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=12017843 Pac Health Dialog.;8(1):83-93. e.t: 9-8-2004
  • Gümüs A, (2003). Anksiyete. Yayimlanmamis ders notlari, izmir: Ege Üniversitesi Saglik Bilimleri Ens.Psikiyatri Hemsireligi Doktora Programi, 2-5.
  • Kentner, (1991). Psyciatric nursing, second ed.
  • Morris, CG, (2002). Psikolojiyi Anlamak. Belgin Ayvasik, Melike Sayil (çev.), Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, No: 23, 1. basim, Ankara, 491-495
  • Nigro G, (1996). Coping strategies and anxiety in Italian adolescents. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=8969091 Psychol Rep.; 79 (3 Pt 1): 835-9. e. t: 9-8-2004
  • Odaci H, Kalkan M, (2004). Çesitli stresle basa çikma teknikleri ögretiminin üniversi- te ögrencilerinin stresle basa çikma düzeyleri üzerindeki etkisi 3P dergisi cilt: 12 sayi: 2
  • Öner N, LeCompte A, (1983). Durumluk–sürekli kaygi envanteri el kitabi, Bogaziçi Üniversitesi yayinlari, 1. baski, Istanbul.
  • .......... http://www.hipnoz.com/rgenel.html
  • Savasir I, Sahin, N(1997). Bilissel –Davranisçi Terapilerde Degerlendirme: Sik Kullanilan Ölçekler, Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, Özyurt Matbaacilik, Ankara, sy: 86-93
  • Schreier AR, Abramovitch H, (1996). American medical students in Israel: stress and coping. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=9217908 Med Educ.; 30 (6): 445-52 e.t: 2004
  • TNSA, (1999). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Nüfus ve Saglik Arastirmasi 1998
  • Tolan Ö, Soygüt G, (2004). Üniversite Ögrencilerinde Kaygi Belirtileri ve Baglanma Biçimleri ile Kisilerarasi Semalar Arasindaki Iliskiler http://www.metu.edu.tr/ ~psi/obildiri.htm

INVESTIGATION OF THE COPING SKILLS AND THE LEVEL OF STATE- TRAIT ANXIETY, SOCIA-CULTURAL CHARACTERISTICS OF STUDENTS

Yıl 2004, Cilt: 20 Sayı: 1, 47 - 55, 01.06.2004

Öz

This study aims to investigate of students of the coping skills and the level of state-trait anxiety , socia –cultural characteristics. It was held descriptif study. The research instrument constituted a questionnaire based on demographic variables plus two scales to elicit responses state, trait anxiety and coping strategies RÖGÖ . The percentage, ANOVA have been used for the evaluation and analysis of the data. It was determined that students develop trait anxiety and coping with trait anxiety.Besides it was determined that the number of sibling of students effect coping with state anxiety. In the study, the findings referred to above are discussed within the framework of relevant literature

Kaynakça

  • Cambaz S, (2004). samsun çiraklik egitim merkezi’ne devam eden çiraklarin durum- luk-sürekli kaygi düzeylerinin degerlendirilmesi-2 http://www.dicle.edu.tr/~ halks/yedi2.htm e.t.:26-07-2004.
  • Dogan O, (1998). Saglik alaninda davranis bilimleri. 1. baski , Sivas, dilek ofset
  • Frisch NC, Frisch L E, (2002). Psychiatric mental health nursing. Second ed. Colombia
  • Fuatai L, Soon-Schuster F, (2001). Anxiety, stress and coping strategies among University of South Pacific students. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=12017843 Pac Health Dialog.;8(1):83-93. e.t: 9-8-2004
  • Gümüs A, (2003). Anksiyete. Yayimlanmamis ders notlari, izmir: Ege Üniversitesi Saglik Bilimleri Ens.Psikiyatri Hemsireligi Doktora Programi, 2-5.
  • Kentner, (1991). Psyciatric nursing, second ed.
  • Morris, CG, (2002). Psikolojiyi Anlamak. Belgin Ayvasik, Melike Sayil (çev.), Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, No: 23, 1. basim, Ankara, 491-495
  • Nigro G, (1996). Coping strategies and anxiety in Italian adolescents. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=8969091 Psychol Rep.; 79 (3 Pt 1): 835-9. e. t: 9-8-2004
  • Odaci H, Kalkan M, (2004). Çesitli stresle basa çikma teknikleri ögretiminin üniversi- te ögrencilerinin stresle basa çikma düzeyleri üzerindeki etkisi 3P dergisi cilt: 12 sayi: 2
  • Öner N, LeCompte A, (1983). Durumluk–sürekli kaygi envanteri el kitabi, Bogaziçi Üniversitesi yayinlari, 1. baski, Istanbul.
  • .......... http://www.hipnoz.com/rgenel.html
  • Savasir I, Sahin, N(1997). Bilissel –Davranisçi Terapilerde Degerlendirme: Sik Kullanilan Ölçekler, Türk Psikologlar Dernegi Yayinlari, Özyurt Matbaacilik, Ankara, sy: 86-93
  • Schreier AR, Abramovitch H, (1996). American medical students in Israel: stress and coping. http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Ab stract&list_uids=9217908 Med Educ.; 30 (6): 445-52 e.t: 2004
  • TNSA, (1999). Hacettepe Üniversitesi Nüfus Etütleri Enstitüsü, Nüfus ve Saglik Arastirmasi 1998
  • Tolan Ö, Soygüt G, (2004). Üniversite Ögrencilerinde Kaygi Belirtileri ve Baglanma Biçimleri ile Kisilerarasi Semalar Arasindaki Iliskiler http://www.metu.edu.tr/ ~psi/obildiri.htm
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Özgün Araştırma
Yazarlar

Aysegül Bılge Bu kişi benim

İlknur Pektas Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2004
Yayımlandığı Sayı Yıl 2004 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bılge, A., & Pektas, İ. (2004). ÖGRENCILERIN SOSYO-KÜLTÜREL ÖZELLIKLERI, DURUMLUKSÜREKLI KAYGI DÜZEYLERI VE BASA ÇIKMA BECERILERININ INCELENMESI. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 20(1), 47-55.