Hemşirelik süreci, bireyselleştirilmiş hemşirelik bakımının mantıksal akış ve belirli bir sistematik içerisinde sunulmasını sağlayan yöntemdir. Hemşire teorisyenler, ilk olarak 1958’ de hemşirelik bakımının hemşirelik süreci yaklaşımı kullanarak planlanmasını önermiştir. Bu tarihden itibariyle hemşirelik süreci hemşirelik bakımının sunumunda yapı taşı olmuştur ve hemşirelik okullarında öğretilmektedir. Hemşirelik süreci yaklaşımı standartlaştırılmış, bütüncül, hasta merkezli bakımın yanı sıra bakımın kaydını ve bakımın etkinliğinin değerlendirilmesini ve hemşirelik uygulamalarının organizasyonuna çerçeve sağlar. Ancak bu yaklaşımın bakım uygulamalarında etkisinin görülebilmesi ise büyük ölçüde ne kadar iyi öğretildiğine bağlıdır. Bu açıdan bakıldığında yapılan araştırmalar, hemşirelerin ve hemşirelik öğrencilerinin hemşirelik süreci yaklaşımı ile iyi bir bakım planı oluşturabilmeleri için Hemşirelik Sürecini hala tam olarak anlamaları gerektiğini göstermektedir. Bu yazının amacı, öğretim yöntemleri açısından, öğrencilerin hemşirelik süreci yaklaşımı ve bakım planı hazırlama becerilerini öğrenmelerini sınırlayan faktörleri tartışmaktır.
Hemşirelik bakım planı hemşirelik eğitimi hemşirelik süreci hemşirelik öğrencileri Nursing care plan nursing education nursing process nursing students
The nursing process is a systematic, rational method of planning and providing individualized nursing care. Nursing theorists first offered planning nursing care with the nursing process approach in 1958. From this time, it has been taught in nursing schools and has been the cornerstone of nursing care delivery. The nursing process based care plan implementation provides an organizing framework for the practice of nursing, and standardized, holistic, patient-centered care, as well as record and assess the efficacy of that care. But its success depends largely on how well it is taught. When examined from this aspect, the findings of the studies indicate that nurses and nursing students still need to fully understand the Nursing Process in order to create a good care plan with the nursing process. The purpose of this paper, from the perspective of teaching methods, is to discuss the factors that limit students' learning of the nursing process approach and care plan preparation skills.
Nursing care plan nursing education nursing process nursing students
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derlemeler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 17 Şubat 2023 |
Kabul Tarihi | 26 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 40 Sayı: 3 |