Dinlenmek, neşelenmek, hoşça vakit geçirmek veya herhangi bir olayı kutlamak amacıyla gerçekleştirilen etkinlikler insan hayatının vazgeçilmezleri arasında yer alır. Genel olarak “eğlence” başlığı altında toplanabilen bu etkinlikler, Türkiye Selçuklularında devlet erkânmın resmî ve özel hayatının bir parçası olmuştur. Bu etkinliklerde, eğlence mekânı olarak saraylar ile özellikle atlı oyun ve gösterilerin yapıldığı meydanlar öne çıkar. Çeşitli vesilelerle düzenlenen eğlencelerde savaşa hazırlık niteliği taşıyan cirit, çevgan, avlanma, ok atma, güreş gibi askerî oyunlar, gösteriler, içkili—şarkılı ziyafetler, seyran, tavla ve satranç gibi oyunlar önemli bir tutar
Kafesoğlu 1995 _ İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. Kanat 2004 Klaviyo 1975, Köprülü 2004 Köymen 1992 Lytko 1995 Mercan 1990 Merçil 1991 Merçil 2000 Oral 1953 Ögel 2000 Öney 2005 Öney 1967
Gönül Öney, “Iran Selçukluları ile Mukayeseli Olarak
Anadolu Selçuklularında Atlı Av Sahneleri”, Anadolu
(Anatolia), XI, 121—159. Öney 1978 Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El
Sanatları, Ankara. Özgüç ve Akok 1957 __ ..
Tahsin Ozgüç— Akok, Mahmut, “Alayhan, Oresünhan ve
Hızır İlyas Köşkü. Iki Selçuklü Kervansarayı ve Bir Köşkü”,
Belleten XXI/81, 139 148. Pakalın 1983 Mehmet Zeki Pakalın,’ Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri
Sözlüğü, I, 3. Baskı, Istanbul. Süslü 1989 Özden Süslü, Tasvirlere GöreAnadalu Selçuklu Kıyafetleri, Ankara. Taneri 1977 Aydın Taneri, Türkiye Selçukluları Kültür Hayatı, Konya. Turan 1980a _Osman Turan, Doğu Anadolu Türk Devletleri Tarihi, Istanbul. Turan 1980b Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk- İslâm Medeniyeti, İstanbul Turan 1984 Osman Turan, Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, İstanbul. Turan 1988 Osman Turan, Türkiye Selçukluları Hakkında Resmî
Vesikalar, Ankara. Turan 2002 ReŞk Turan, “Türkiye Selçukluları ve Anadolu
' Beyliklerinde Teşkilat”, Türkler, VII, Ankara, 151-168.
Uslu 2002 Recep Uslu, “Selçuklularda Müzik ve Literatürü”, Türkler,
VI, Ankara, 162—173. Mehmet Ersan
Resim 1: Üzerinde çevgan oynayanlar resmedilmiş minai kap. 99 Resim 2: Safevi devri minyatüründe çevgan oynayanlar.
Kafesoğlu 1995 _ İbrahim Kafesoğlu, Türk Milli Kültürü, İstanbul. Kanat 2004 Klaviyo 1975, Köprülü 2004 Köymen 1992 Lytko 1995 Mercan 1990 Merçil 1991 Merçil 2000 Oral 1953 Ögel 2000 Öney 2005 Öney 1967
Gönül Öney, “Iran Selçukluları ile Mukayeseli Olarak
Anadolu Selçuklularında Atlı Av Sahneleri”, Anadolu
(Anatolia), XI, 121—159. Öney 1978 Gönül Öney, Anadolu Selçuklu Mimarisinde Süsleme ve El
Sanatları, Ankara. Özgüç ve Akok 1957 __ ..
Tahsin Ozgüç— Akok, Mahmut, “Alayhan, Oresünhan ve
Hızır İlyas Köşkü. Iki Selçuklü Kervansarayı ve Bir Köşkü”,
Belleten XXI/81, 139 148. Pakalın 1983 Mehmet Zeki Pakalın,’ Osmanlı Tarih Deyimleri ve Terimleri
Sözlüğü, I, 3. Baskı, Istanbul. Süslü 1989 Özden Süslü, Tasvirlere GöreAnadalu Selçuklu Kıyafetleri, Ankara. Taneri 1977 Aydın Taneri, Türkiye Selçukluları Kültür Hayatı, Konya. Turan 1980a _Osman Turan, Doğu Anadolu Türk Devletleri Tarihi, Istanbul. Turan 1980b Osman Turan, Selçuklular Tarihi ve Türk- İslâm Medeniyeti, İstanbul Turan 1984 Osman Turan, Selçuklular Zamanında Türkiye Tarihi, İstanbul. Turan 1988 Osman Turan, Türkiye Selçukluları Hakkında Resmî
Vesikalar, Ankara. Turan 2002 ReŞk Turan, “Türkiye Selçukluları ve Anadolu
' Beyliklerinde Teşkilat”, Türkler, VII, Ankara, 151-168.
Uslu 2002 Recep Uslu, “Selçuklularda Müzik ve Literatürü”, Türkler,
VI, Ankara, 162—173. Mehmet Ersan
Resim 1: Üzerinde çevgan oynayanlar resmedilmiş minai kap. 99 Resim 2: Safevi devri minyatüründe çevgan oynayanlar.