Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Ulus Meslek Yüksekokulu Mezunlarının Çalışma Durumlarının Belirlenmesi ve Mesleki Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, , 160 - 183, 19.10.2022
https://doi.org/10.53506/egitim.1153292

Öz

Bu çalışmanın amacı; Ulus Meslek Yüksekokulu (UMYO)’ndan 2013-2020 yılları arasında mezun olan öğrencilerin çalışma durumlarının belirlenmesi ve istihdamlarını etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi yoluyla mezun profilinin ortaya konmasıdır. Çalışmada örnekleme yoluna gidilmemiş ve 456 mezun öğrencinin tamamına ulaşılmaya çalışılmıştır. Çalışmanın verileri, araştırmacılar tarafından oluşturulan anket formu aracılığıyla telefonla anket yöntemi kullanılarak toplanmıştır. Mezunların %51,9’u da 1 yıl içinde çalışmaya başlamıştır. Mevcut çalışma durumları değerlendirildiğinde ise %62’sinin farklı sektörlerde çalıştığı ve %38’inin de çalışmadığı bulunmuştur. Çalışan mezunların sadece %27’si kendi bölümüyle ilgili işte çalışmaktadır. Buna rağmen öğrencilerin %91’i bölümde aldıkları eğitimden memnun kaldıklarını ifade etmişlerdir. Elde edilen bulgulardan UMYO’da verilen mesleki eğitimin kalitesinin arttırılmasına destek olmak ve UMYO mezunlarının iş hayatında tercih edilebilirliğini yükseltmek için öğretim programlarının güncellenmesine yönelik öneriler geliştirilmiştir. Ayrıca bu çalışmanın verileri ile UMYO’dan mezun olacak öğrencilere iş hayatıyla ilgili bilgiler verebilecek mezun bilgi sisteminin oluşturulmasına katkıda bulunulmuştur.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ö. (2018). Meslek yüksekokulları durum tespiti anket sonuçları. 1 Mart 2018 tarihinde yapılan "Yükseköğretimden Endüstriye: Nitelikli İnsan Gücü" çalıştayı sunumları. YÖK MYO Komisyonu Yürütücüsü Sunumu. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/meslek (Erişim tarihi: 22.07.2022)
  • Ağırgan, M. ve Yılmaz, R. (2016). Meslek yüksekokullarından mezun olan gençlerin istihdam durumu: Lüleburgaz MYO Tekstil Teknolojisi Programı örneği. 5th International Vocational Schools Symposium, (pp. 61-68). Prizren, Kosova.
  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. ve Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yönetim ve Bilim Dergisi , 4 (3), 133-140.
  • Anonim, (2020). Mezun görüş ve işbirliği anketi sonuç raporu. Ekim 2020, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi.
  • Arabacıoğlu, T., Sebetci, Ö., Güler, E. ve Karataş, T. (2011). Meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı mezunları hakkında betimsel bir çalışma. Akademik Bilişim’11, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri: 783-789.
  • Arslanhan, Y. ve Özdemir Yaman, Z. (2020). Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm mezunlarının eğitiminde ilişkin memnuniyet düzeyleri ile istihdam özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies (JOTAGES), Araştırma Makalesi, 8(3): 2013-2028.
  • Artan, T. , Arıcı, A. , Çiçek, M. , Bolat, G. B. & Kocaoğlu, S. N. (2021). Sosyal Hizmet mezun istihdamı araştırması: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Örneği. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 21 (2), 338-366. DOI: 10.54961/uobild.1038125
  • Atalay, M., Bayer, H. ve Çelik, E. (2018). Meslek yüksekokulunda yapılan eğitimin mezunlarının iş hayatındaki etkisi üzerine bir araştırma. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (e-ISSN: 2602-4314), Aralık 2018, 2(2): 71-88.
  • Atalay, M., Çelik, E. ve Bayer, H. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı mezunlarının iş bulmasında etkili olan faktörlerin belirlenmesi üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Kasım 2015, 14. BÜROKON Özel Sayısı, 203-213.
  • Aytekin, G., Turan Özdemir, S., Ediz, P. ve Ceylan, F. (2015). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarında verilen eğitimle ilgili sorunlar, çözüm önerileri, Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki durum ve yürütülen çalışmalar. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 14 (1), 1 – 6.
  • Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu Stratejik Planı (2021-2023). https://ulusmyo.bartin.edu.tr/ (Erişim tarihi: 27.07.2022)
  • Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S. B., Yılmaz Fındık L., Gelbal, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe üniversitesi mezun izleme çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 263-271. DOI: 10.5961/jhes.2015.128
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E, Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 31. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Can, E., Çiçek, H., Aktaş, F. O., Işık, T., Kasap, B. B., Tezsezer, S. ve Arpacıoğlu, I. T. (2017). Meslek yüksekokulu mezunlarının mesleki eğitimlerini değerlendirmeleri. Sosyal Bilimler Dergisi, Ekim 2017, 4(15), 220-247.
  • Coşkun, R, Altunışık R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 8. basım. Sakarya Yayıncılık.
  • Çakır, Ö. ve Kellevezir, I. (2020). Yükseköğretim mezunlarında işsizlik ve nitelik uyumsuzluğu olgusu: UNI-VERI araştırma sonuçları işığında bir değerlendirme. Çalışma İlişkileri Dergisi, 2020, 1(Özel Sayı), 1–27.
  • Çekiç, M., Uygur, N., Ayan, O. A. ve Ergüden, D. (2018). Sualtı teknolojisi öğrencilerinin mezun profili. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknolojis Dergisi, Araştırma Makalesi, 6(1), 309-317. Çıtak Bilgin, N., Cerit, B. ve Alpteker, H. (2019). Hemşirelik mezunlarının mezuniyet sonrası profilleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 2(6), 130-140.
  • Gözüm, S., Güdücü Tüfekci, F. ve Çapık, C. (2014). Hemşirelik yüksekokulu mezunlarının okulları ve meslekleri ile ilgili görüşleri ve mezuniyet sonrası profilleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, Araştırma, 17(1); 32-39.
  • Güler, E., Açıkel, A. ve Karaca, H. (2019). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programının eğitim sürecindeki paradoksu ve kariyer açısından etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 4(1): 18-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/44976/532186
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5. basım. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gümüş, İ. ve Örgev, C. (2018). Beşeri sermayenin etkinliği açısından turizm ön lisans eğitiminde uygulamalı mesleki eğitimin önemi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 202-214.
  • Kayaalp, K. (2018). Önlisans mezunu öğrencilerinin almış oldukları eğitim ve istihdam ilişkisine yönetim bir araştırma: SDÜ Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu örneği. SDÜ Teknik Bilimler Dergisi, Araştırma, 8 (1), 34-42. doi: 10.5222/SHYD.2019.08760
  • Kaygın, B., Kurt, R. ve İmren, E. (2015). Bartın Üniversitesi Orman Endüstri Mühendisliği mezunlarının istihdam durumu üzerine bir araştırma. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 17 (25), 54-61. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/barofd/issue/15842/178825
  • Kılıç, Y. ve Yılmaz, E. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin perspektifinden mesleki eğitime ilişkin bir durum çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 3(1): 1-16. http://dergipark//academiadergi.com
  • Kiracı, K. ve Bayrak, Ü. (2014). Sivil havacılık lisans mezunlarının istihdam ve kariyer durumları üzerine bir araştırma. E- Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 67-88.
  • Morkoç, D. K. ve Doğan, M. (2014). Meslek yüksekokulu mezunu çalışanların mesleki eğitime yönelik görüşleri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık 2014, 4 (4), 112-121. http://dergipark//academiadergi.com
  • Morkoç, D. K. ve Erdönmez, C. (2018). Önlisans eğitimi yeterliliğinin, önlisans mezunları tarafından değerlendirilmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 3(2): 39-60.
  • Özsoy, S., Uysal Toraman, A. ve Dağhan, Ş. (2015). Ege üniversitesi hemşirelik yüksekokulu mezun profilinin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 31(1), 11-26.
  • Sağlam, A. (2016). Bilgisayar programcılığı mezunlarının meslekte çalışma durumları: Merziyon MYO örneği. 5th International Vocational Schools Symposium-Prizren, 18-20 May 2014, 528-533.
  • Tabachnick, B. G and Fidell, L. S. (2020). Using Multivariate Statistics (sixth ed.). Pearson, Boston. Temizkan, S. P., Ceviz, C. ve Cankul, D. (2019). Turizm eğitimi lisans mezunları ve istihdam durumları. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(3), 437-461. https://doi.org/10.32958/gastoria.556416.
  • Topuz, S. ve Öz, M. (2014). Türkiye'de sosyal hizmet uzmanlarının istihdam durumu. Toplum ve Sosyal Hizmet, 25 (1), 149-158.
  • URL-1, 2020. Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu. https://ulusmyo.bartin.edu.tr/ (Erişim tarihi: 27.07.2022).
  • Yıldız, N., Saygı, H. ve Kop, A. (2009). Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi mezun profili. E.Ü. Su Ürünleri Dergisi, 26(3), 197-201.
  • Yumurtacı, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin iş bulma sürecine ilişkin beklentileri bağlamında emeklilik öngörülerinin belirlenmesi: Bir alan araştırması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (1), 231-253.
  • Yükseköğretim Kanunu, 2019. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf, Erişim Tarihi; 21.11.2019.

Determination of the Working Status of Ulus Vocational School Graduates and Evaluation of Their Opinions on Vocational Education

Yıl 2022, , 160 - 183, 19.10.2022
https://doi.org/10.53506/egitim.1153292

Öz

This study aims to determine the employment status of the students who graduated from Ulus Vocational School (UMYO) between 2013-2020 and to reveal the graduate profile by evaluating the factors affecting their employment. No sampling method was used in the study, and all 456 graduates were tried to be reached. The data of the study were collected using the telephone survey method through the questionnaire created by the researchers. 51.9% of the graduates started working within one year. When their current employment status was evaluated, it was found that 62% of them worked in different sectors, and 38% of them did not work. Only 27% of employed graduates work in a job related to their department. Despite this, 91% of the students stated that they were satisfied with the education they received in the department. From the findings, suggestions have been developed for updating the curriculum to support the quality of vocational education given in UMYO and to increase the preferability of UMYO graduates in business life. In addition, the data of this study contributed to creating an alumni information system that can provide information about business life to students who will graduate from UMYO.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ö. (2018). Meslek yüksekokulları durum tespiti anket sonuçları. 1 Mart 2018 tarihinde yapılan "Yükseköğretimden Endüstriye: Nitelikli İnsan Gücü" çalıştayı sunumları. YÖK MYO Komisyonu Yürütücüsü Sunumu. https://www.yok.gov.tr/kurumsal/idari-birimler/egitim-ogretim-dairesi/meslek (Erişim tarihi: 22.07.2022)
  • Ağırgan, M. ve Yılmaz, R. (2016). Meslek yüksekokullarından mezun olan gençlerin istihdam durumu: Lüleburgaz MYO Tekstil Teknolojisi Programı örneği. 5th International Vocational Schools Symposium, (pp. 61-68). Prizren, Kosova.
  • Alkan, R. M., Suiçmez, M., Aydınkal, M. ve Şahin, M. (2014). Meslek yüksekokullarındaki mevcut durum: sorunlar ve bazı çözüm önerileri. Yönetim ve Bilim Dergisi , 4 (3), 133-140.
  • Anonim, (2020). Mezun görüş ve işbirliği anketi sonuç raporu. Ekim 2020, İstanbul 29 Mayıs Üniversitesi.
  • Arabacıoğlu, T., Sebetci, Ö., Güler, E. ve Karataş, T. (2011). Meslek yüksekokulu bilgisayar programcılığı programı mezunları hakkında betimsel bir çalışma. Akademik Bilişim’11, XIII. Akademik Bilişim Konferansı Bildirileri: 783-789.
  • Arslanhan, Y. ve Özdemir Yaman, Z. (2020). Gastronomi ve mutfak sanatları bölüm mezunlarının eğitiminde ilişkin memnuniyet düzeyleri ile istihdam özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies (JOTAGES), Araştırma Makalesi, 8(3): 2013-2028.
  • Artan, T. , Arıcı, A. , Çiçek, M. , Bolat, G. B. & Kocaoğlu, S. N. (2021). Sosyal Hizmet mezun istihdamı araştırması: İstanbul Üniversitesi-Cerrahpaşa Örneği. Ufkun Ötesi Bilim Dergisi, 21 (2), 338-366. DOI: 10.54961/uobild.1038125
  • Atalay, M., Bayer, H. ve Çelik, E. (2018). Meslek yüksekokulunda yapılan eğitimin mezunlarının iş hayatındaki etkisi üzerine bir araştırma. Kırklareli Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi (e-ISSN: 2602-4314), Aralık 2018, 2(2): 71-88.
  • Atalay, M., Çelik, E. ve Bayer, H. (2015). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı mezunlarının iş bulmasında etkili olan faktörlerin belirlenmesi üzerine bir araştırma. Electronic Journal of Vocational Colleges- Kasım 2015, 14. BÜROKON Özel Sayısı, 203-213.
  • Aytekin, G., Turan Özdemir, S., Ediz, P. ve Ceylan, F. (2015). Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokullarında verilen eğitimle ilgili sorunlar, çözüm önerileri, Uludağ Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulundaki durum ve yürütülen çalışmalar. Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi, 14 (1), 1 – 6.
  • Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu Stratejik Planı (2021-2023). https://ulusmyo.bartin.edu.tr/ (Erişim tarihi: 27.07.2022)
  • Boztunç Öztürk, N., Özberk, E. H., Kaptı, S. B., Yılmaz Fındık L., Gelbal, S. ve Kavak, Y. (2015). Hacettepe üniversitesi mezun izleme çalışması. Yükseköğretim ve Bilim Dergisi, 5(3), 263-271. DOI: 10.5961/jhes.2015.128
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E, Akgün, Ö. E., Karadeniz Ş. ve Demirel, F. (2021). Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri, 31. Baskı. Pegem Akademi Yayıncılık, Ankara.
  • Can, E., Çiçek, H., Aktaş, F. O., Işık, T., Kasap, B. B., Tezsezer, S. ve Arpacıoğlu, I. T. (2017). Meslek yüksekokulu mezunlarının mesleki eğitimlerini değerlendirmeleri. Sosyal Bilimler Dergisi, Ekim 2017, 4(15), 220-247.
  • Coşkun, R, Altunışık R., Bayraktaroğlu, S. ve Yıldırım, E. (2015). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 8. basım. Sakarya Yayıncılık.
  • Çakır, Ö. ve Kellevezir, I. (2020). Yükseköğretim mezunlarında işsizlik ve nitelik uyumsuzluğu olgusu: UNI-VERI araştırma sonuçları işığında bir değerlendirme. Çalışma İlişkileri Dergisi, 2020, 1(Özel Sayı), 1–27.
  • Çekiç, M., Uygur, N., Ayan, O. A. ve Ergüden, D. (2018). Sualtı teknolojisi öğrencilerinin mezun profili. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknolojis Dergisi, Araştırma Makalesi, 6(1), 309-317. Çıtak Bilgin, N., Cerit, B. ve Alpteker, H. (2019). Hemşirelik mezunlarının mezuniyet sonrası profilleri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi, 2(6), 130-140.
  • Gözüm, S., Güdücü Tüfekci, F. ve Çapık, C. (2014). Hemşirelik yüksekokulu mezunlarının okulları ve meslekleri ile ilgili görüşleri ve mezuniyet sonrası profilleri. Anadolu Hemşirelik ve Sağlık Bilimleri Dergisi, Araştırma, 17(1); 32-39.
  • Güler, E., Açıkel, A. ve Karaca, H. (2019). Büro yönetimi ve yönetici asistanlığı programının eğitim sürecindeki paradoksu ve kariyer açısından etkisi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 4(1): 18-36. https://dergipark.org.tr/tr/pub/egitim/issue/44976/532186
  • Gürbüz, S. ve Şahin, F. (2018). Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri. 5. basım. Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • Gümüş, İ. ve Örgev, C. (2018). Beşeri sermayenin etkinliği açısından turizm ön lisans eğitiminde uygulamalı mesleki eğitimin önemi. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 3 (2), 202-214.
  • Kayaalp, K. (2018). Önlisans mezunu öğrencilerinin almış oldukları eğitim ve istihdam ilişkisine yönetim bir araştırma: SDÜ Uluborlu Selahattin Karasoy Meslek Yüksekokulu örneği. SDÜ Teknik Bilimler Dergisi, Araştırma, 8 (1), 34-42. doi: 10.5222/SHYD.2019.08760
  • Kaygın, B., Kurt, R. ve İmren, E. (2015). Bartın Üniversitesi Orman Endüstri Mühendisliği mezunlarının istihdam durumu üzerine bir araştırma. Bartın Orman Fakültesi Dergisi, 17 (25), 54-61. Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/barofd/issue/15842/178825
  • Kılıç, Y. ve Yılmaz, E. (2018). Meslek yüksekokulu öğrencilerinin perspektifinden mesleki eğitime ilişkin bir durum çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 3(1): 1-16. http://dergipark//academiadergi.com
  • Kiracı, K. ve Bayrak, Ü. (2014). Sivil havacılık lisans mezunlarının istihdam ve kariyer durumları üzerine bir araştırma. E- Uluslararası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 5(2), 67-88.
  • Morkoç, D. K. ve Doğan, M. (2014). Meslek yüksekokulu mezunu çalışanların mesleki eğitime yönelik görüşleri: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi örneği. Electronic Journal of Vocational Colleges, Aralık 2014, 4 (4), 112-121. http://dergipark//academiadergi.com
  • Morkoç, D. K. ve Erdönmez, C. (2018). Önlisans eğitimi yeterliliğinin, önlisans mezunları tarafından değerlendirilmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi (AEAD). 3(2): 39-60.
  • Özsoy, S., Uysal Toraman, A. ve Dağhan, Ş. (2015). Ege üniversitesi hemşirelik yüksekokulu mezun profilinin belirlenmesi. Ege Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 31(1), 11-26.
  • Sağlam, A. (2016). Bilgisayar programcılığı mezunlarının meslekte çalışma durumları: Merziyon MYO örneği. 5th International Vocational Schools Symposium-Prizren, 18-20 May 2014, 528-533.
  • Tabachnick, B. G and Fidell, L. S. (2020). Using Multivariate Statistics (sixth ed.). Pearson, Boston. Temizkan, S. P., Ceviz, C. ve Cankul, D. (2019). Turizm eğitimi lisans mezunları ve istihdam durumları. Gastroia: Journal of Gastronomy and Travel Research, 3(3), 437-461. https://doi.org/10.32958/gastoria.556416.
  • Topuz, S. ve Öz, M. (2014). Türkiye'de sosyal hizmet uzmanlarının istihdam durumu. Toplum ve Sosyal Hizmet, 25 (1), 149-158.
  • URL-1, 2020. Bartın Üniversitesi Ulus Meslek Yüksekokulu. https://ulusmyo.bartin.edu.tr/ (Erişim tarihi: 27.07.2022).
  • Yıldız, N., Saygı, H. ve Kop, A. (2009). Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi mezun profili. E.Ü. Su Ürünleri Dergisi, 26(3), 197-201.
  • Yumurtacı, A. (2018). Üniversite öğrencilerinin iş bulma sürecine ilişkin beklentileri bağlamında emeklilik öngörülerinin belirlenmesi: Bir alan araştırması. MANAS Sosyal Araştırmalar Dergisi, 7 (1), 231-253.
  • Yükseköğretim Kanunu, 2019. https://www.mevzuat.gov.tr/MevzuatMetin/1.5.2547.pdf, Erişim Tarihi; 21.11.2019.
Toplam 35 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Damla Yıldız 0000-0002-6809-0538

Ayşenur Açıkel 0000-0002-5528-2776

Yayımlanma Tarihi 19 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 3 Ağustos 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Yıldız, D., & Açıkel, A. (2022). Ulus Meslek Yüksekokulu Mezunlarının Çalışma Durumlarının Belirlenmesi ve Mesleki Eğitime İlişkin Görüşlerinin Değerlendirilmesi. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 7(2), 160-183. https://doi.org/10.53506/egitim.1153292