Eğitim sistemlerinde öğretmenlerin rolü, öğrencilerin akademik ve sosyal gelişimi açısından son derece kritik bir öneme sahiptir. Ancak son yıllarda meslekten ayrılan öğretmenlerin sayısında ciddi bir artış yaşanmaktadır. Bu durum, eğitim kalitesini tehdit eden bir sorun haline gelmiştir. Bu çalışma, meslekten ayrılan öğretmenlerin deneyimlerine dayanarak, öğretmenliğe geri dönmek için gerekli gördükleri düzenleme ve iyileştirmeleri incelemeyi amaçlamaktadır. Olgu bilim deseninde tasarlanan bu araştırmada, 22 meslekten ayrılan öğretmenle yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelerle elde edilen veriler, içerik analizi ile analiz edilmiştir. Katılımcıların deneyimleri üç ana tema etrafında toplanmıştır: a) okul ve öğrenme/öğretme süreçlerine yönelik düzenlemeler, b) mesleğe dair iyileştirmeler, c) paydaşlarla olan ilişkiler ve iletişimde iyileştirmeler. Araştırma sonuçları, öğretmenlerin deneyimlerinin dikkate alınmasının, eğitim politikalarının şekillendirilmesinde kritik bir rol oynadığını vurgulamaktadır. Bu çalışma, meslekten ayrılan nitelikli öğretmenlerin mesleğe dönmelerini teşvik etmek ve hizmet içi öğretmenlerin meslekte kalmalarını sağlamak için eğitim sisteminde çok yönlü düzenlemelerin gerekliliğini vurgulamaktadır. Sonuçlar, öğretmenlerin iş tatminini artıracak ve mesleki bağlılıklarını güçlendirecek öneriler sunmaktadır.
Meslekten ayrılan öğretmenler öğretmen öğretmenlik mesleği sorunlar
The role of teachers in educational systems is critically important for the academic and social development of students. However, in recent years, there has been a significant increase in the number of teachers leaving the profession. This situation has become a problem that threatens the quality of education. This study aims to examine the regulations and improvements deemed necessary by teachers who have left the profession to return to teaching profession, based on their experiences. Designed as a phenomenological study, this research analyzes data obtained from semi-structured interviews with 22 teachers who left the profession, using content analysis. The experiences of the participants are organized around three main themes: a) regulations related to school and teaching/learning processes, b) improvements related to the profession, c) improvements in relationships and communication with stakeholders. The findings emphasize the critical role of considering teachers' experiences in shaping educational policies. This study highlights the necessity of multifaceted regulations within the education system to encourage qualified teachers who have left the profession to return and to support in-service teachers in remaining in the profession. The results provide suggestions to enhance teachers' job satisfaction and strengthen their professional commitment.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Öğretmen Eğitimi ve Eğitimcilerin Mesleki Gelişimi, Eğitim Politikası, Öğretmen ve Öğrenci Refahı |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Ekim 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 20 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Ekim 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.