Bu çalışma, Türkiye’de doğa eğitimi alanında yapılan çalışmaları meta-sentez yöntemi kullanılarak
analiz edilmesi ve Türkiye’de doğa eğitimi alanında nasıl bir eğilimin olduğunu ortaya koymak
amacıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada 2010-2015 yılları arasında çalışılan ve amaçlı örnekleme
yöntemi ile belirlenen 13 makale, 9 tez, 3 bildiri olmak üzere toplam 25 çalışma analiz edilmiştir.
Çalışmaların seçiminde Yüksek Öğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Tarama Merkezi, Dergi Park,
Google Akademik arama motoru ve EBSCOhost-ERIC veri tabanlarından yararlanılmıştır. Çalışmada
geçerlilik ve güvenirliliği sağlamak için çalışmanın amacı ve araştırma soruları açık bir şekilde ifade
edilmiştir. Bulguların geçerliliğini sağlamak için veri toplama metodu ve ölçütler şekilde
aktarılmıştır. Çalışmada elde edilen veriler, doğa eğitimi ile ilgili hedeflenen amaçlar, örneklem
grubu, kullanılan yöntem, veri toplama aracı ve araştırmada elde edilen sonuçlar açısından
değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler frekans ve tablolar yardımıyla yorumlanmıştır. Araştırmada,
çalışmaların büyük bir bölümünün doğa eğitiminin çevreye yönelik tutumlara etkisini belirlenmek
amacıyla gerçekleştirildiği tespit edilmiştir. Bunu sırayla doğa eğitimine yönelik görüşler, çevresel
bilgi, farkındalık, bilişsel yapı ve sorumlu davranışlara etkisini belirlemek amacıyla yapıldığı
belirtilenmiştir.
The aim of this study is to analysis the nature education studies in Turkey by using meta-synthesis
method and present the type of tendency in nature education field. In the research, a total 25 studies
made up of 13 article, 9 dissertations and 3 assertions which were published between the years of
2010-2015 and chosen through purposeful sampling method were analysed. Google academics search
engine, TUBİTAK ULAKBİM, Dergi Park, YÖK National Dissertation Center, EBSCOhost-ERIC
databeses took advantages of selecting the studies. Each study were examined within the context of
the study’s purpose, subject area, method, sample, data collection tools, teaching applications and
results by being subjected to content analysis. Obtained data were interpreted depending on the
frequency and partly illustrated through tables and graphs. In the research, the result showed that a
significant portion of the studies were conducted with the effects on attitudes towards environmental
of nature education. Besides, it was seen that a few number studies opining on nature education,
effects on environmental knowledge, environmental awareness, cognitive structure and
environmental responsible behaviour of nature education.
Diğer ID | JA69EY26FD |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.