In the research, we aimed to the development a valid and reliable teacher rating
scale toward determine the level of presence ready school of freshmen at the
primary school. The Research datas were collected from 26 teachers and 620
freshmen at Izmir primary schools. In the study; exploratory and confirmatory
factor analysis were made, item-total correlation coefficients were calculated for
validity. Internal consistency reliability coefficients of Cronbach's alpha were
used in the context reliability. For the result of the exploratory factor analysis
were made on the obtained data; The scale consist of 4 factors and 33 items. it is
understood to be a valid and reliable scale from the reliability and validity
analyze.
Bu araştırmada, ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluk düzeylerini belirlemek
amacıyla geçerli ve güvenilir bir öğretmen değerlendirme ölçeğinin geliştirilmesi amaçlanmıştır.
Araştırmanın elde edilen veriler, İzmir Buca merkez ilçesinde yer alan ilkokullarda öğretim
faaliyetlerine rehberlik eden ve çalışmaya gönüllü olarak katılan 26 sınıf öğretmeninin 620 birinci
sınıf öğrencisinden toplanmıştır. Çalışmada ölçme aracının geçerlilik düzeyini belirlemek için
Açımlayıcı ve Doğrulayıcı faktör analizi yapılmış ve madde-toplam korelasyon katsayıları
hesaplanmıştır. Güvenirlik çalışmaları kapsamında ise Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayıları
hesaplanmıştır. Süreçte yapılan Açımlayıcı faktör analizi sonuçlarına göre, ölçme aracının 33
maddeden oluştuğu ve dört faktörlü bir yapıya sahip olduğu anlaşılmıştır. Yapılan istatistiksel
işlemler sonunda ölçeme aracının ilkokul birinci sınıf öğrencilerinin okula hazır bulunuşluk
düzeylerini belirlemek amacıyla geçerli ve güvenilir bir öğretmen değerlendirme ölçeği olduğu
görülmüştür. Ölçeğin sonraki çalışmalarda değişkenleri belirlemesi açısından kullanılması önerilir
Okula hazırbulunuşluk ilkokul birinci sınıf öğrencisi sınıf öğretmeni
Diğer ID | JA54SM66DE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2016 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.