Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Mesleki Eğitimin Önemine İlişkin Bir Durum Çalışması

Yıl 2018, Cilt: 3 Sayı: 1, 1 - 16, 19.04.2018

Öz

Bu çalışmanın temel amacı,  mesleki
eğitimin önemini araştırmaktır. Bu genel amaç doğrultusunda mesleki eğitimin
önemine inanma, Meslek Yüksekokullarında mesleki eğitim ile ilgili yapılan etkinlikler,
öğretim görevlilerinin mesleki eğitime verdiği önem, öğretim programlarında
(ders içeriklerinde) mesleki eğitime ayrılan yer ve mesleki eğitimin daha
etkili olması bağlamındaki önerilere yönelik katılımcıların görüşlerine
başvurulmuştur. Bu araştırma nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde “durum
çalışması” deseni kullanılarak yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu,
2015-2016 akademik yılında Bitlis Eren Üniversitesi Adilcevaz Meslek
Yüksekokulu’nun Turizm ve Seyahat Hizmetleri ile Turizm ve Otel İşletmeciliği
Programlarında ön lisans öğrenimi gören 18 öğrenci oluşturmaktadır. Veri
toplama aracı olarak, “yarı yapılandırılmış görüşme formu” kullanılmış ve
veriler
NVivo 8 nitel
veri analizi programına aktarılarak “içerik analizi yöntemiyle analiz
edilmiştir. Çalışma sonucunda öğrencilerin çoğunluğunun mesleki eğitimin
önemine inandıkları ortaya çıkmıştır. Diğer taraftan eğitim programlarında
(ders içeriklerinde) yeteri kadar mesleki eğitime önem verilmediği
gözlemlenmiştir. Mesleki eğitimin daha kaliteli olması konusunda katılımcıların
en çok vurguladıkları şey uygulama saatlerinin artırılmasıdır. 



 

Kaynakça

  • Kaynakça
  • Alkan, C., Doğan, H. Ve Sezgin, İ. (1994), “ Mesleki ve Teknik Eğitimin Esasları”, Gazi Üniversitesi. İletişim Fakültesi Basımevi, Ankara.
  • Binici, H., Arı, N. (2004). Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar. GÜ, Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 24, Sayı 3 (2004) 383-396
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak, E,. Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş., Demirel, F., (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. 18.Baskı, Ankara: Pegem Akademi.
  • Çelik, V., Yeşilyurt, E. (2013).Eğitim Yöneticisi, Öğretmen Ve Öğretim Programı Sarmalında Değerler Eğitimi Ulusal Değerler Eğitimi Kongresi
  • Eşme, İ. (2007), “Mesleki ve Teknik Eğitimin Bugünkü Durumu ve Sorunlar”, T.C. YÖK Uluslararası Mesleki ve Teknik Eğitim Konferansı, Ankara.
  • Öçal, H. (2008), “Mesleki Eğitim ve Mesleki Yönlendirme”, Bilim ve Aklın Aydınlığında Eğitim , 99, 12-19
  • Şahin İ, Fındık T. (2008). ''Türkiye’de Mesleki Teknik Eğitimin Temel Sorunları ve Çözüm Önerileri'',TSA, , 12:3).
  • Şimşek, A. (1999). Türkiye’de Mesleki ve Teknik Eğitimin Yeniden Yapılandırılması.
  • Uçar, C., Özerbaş, A.M. (2013) Mesleki Ve Teknik Eğitimin Dünyadaki Ve Türkiye’deki Konumu. Journal of Research in Education and Teaching Mayıs 2013 Cilt:2 Sayı:2 Makale No:28 ISSN: 2146-9199
  • TEKEV. (2007), “ Türkiye’de Mesleki Eğitim Sisteminin Temel Sorunları ve Çözüm Önerileri Raporu”, Teknik Eğitim Vakfı, Ankara
  • Yıldırım, A., Şimşek, H. (2011). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları. http://www.messegitim.com.tr/ti/579/0/Yaygın-Eğitim-Kapsamında-Mesleki-Eğitim Sistemi Erişme tarihi:07.12.2015.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yılmaz Kılıç

Yayımlanma Tarihi 19 Nisan 2018
Gönderilme Tarihi 13 Şubat 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kılıç, Y. (2018). Mesleki Eğitimin Önemine İlişkin Bir Durum Çalışması. Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-16.