Bu çalışmanın amacı okul öncesi öğretmenlerinin empati
düzeyleri ve çocuk resimlerini yorumlamaya dair yaklaşımları arasındaki
ilişkiyi incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim öğretim yılı güz döneminde
okul öncesi eğitim kurumunda görev alan 115’i kadın, 11’i erkek olmak üzere
toplam 126 öğretmenle gerçekleştirilmiştir. Betimsel araştırma yöntemlerinden
biri olan tarama modeli kullanılarak yapılan çalışmada veriler toplanırken;
öğretmen demografik bilgi formu, empati ölçeği ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımları
belirleme aracı kullanılmıştır. Toplanan veriler analiz edildiğinde
öğretmenlerin empati düzeyleri ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımları
arasında anlamlı bir ilişkiye ulaşılamamıştır. Bu durumda empati ve çocuk
resimlerine yönelik yaklaşımların alt boyutları cinsiyet ve mesleki
kıdemdeğişkenlerine göre Anova yapılarak tekrar değerlendirilmiştir. Bu
değerlendirmede empati ölçeği puanları ve çocuk resimlerine yönelik yaklaşımın
alt boyutlarından beğenme/övgü, düzeltici, eğitici geliştirici alan puanlarına
yönelik hiçbir değişkenle anlamlı bir ilişkiye rastlanmamıştır. Ancak çocuk
resimlerine yönelik yaklaşımların bir alt boyutu olan araştırıcı/sorgulayıcı
alan ile mesleki kıdem değişkeni arasında anlamlı bir farka ulaşılmış; bu fark
ise mesleki tecrübesi az olan öğretmenlerin daha araştırıcı sorgulayıcı
olmalarına yönelik yorumlanmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 19 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 20 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 4 Sayı: 1 |
Academia Eğitim Araştırmaları Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.