Bu çalışmada, okuma güçlüğü çeken ilkokul üçüncü sınıfta okuyan “B.S” ve “B.A” adlı öğrencilerin kelime tanıma ve okuma becerisini geliştirmeye yönelik olarak “Paragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisinin (Listening Passage Preview Strategy)” ve “3P (Pause, Prompt, Praise) metodunun” katkısı incelenmiştir. Bu araştırmada, eylem araştırması deseni kullanılmıştır. Bu çalışma, 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Sivas/Akıncılar ilçesinde gerçekleştirilmiştir. Her bir çalış- ma yaklaşık olarak 2 ders saati sürmüş ve toplamda 126 ders saatine ulaşmıştır. Çalışmanın sonunda “B.S” nin okuma ve anlama düzeyi “Endişe Düzeyinden” “Bağımsız Düzeye” ve “B.A”nın okuma ve anlama düzeyi “Endişe Düzeyinden” “Öğretim Düzeyine” yükselmiş ve okuma alanındaki yetersizliklerinde iyileşmeler görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Okuma Güçlüğü, Pragrafın Önceden Dinlenmesi Stratejisi, 3P Metodu, Eylem Araştırması
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 14 |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 11 Kasım 2016 |
Gönderilme Tarihi | 11 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 14 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.