Bu araştırmada sosyal bilgiler öğretiminde fıkra kullanmanın öğrencilerin
akademik başarılarına olan etkisi tespit edilmeye çalışılmıştır. Bu amaçla ön-test,
son-test, kontrol ve deney gruplu deneysel bir çalışma yapılmıştır. Ünite olarak
“Türk Tarihinde Yolculuk” ünitesi seçilmiştir. Araştırmadan önce verileri toplamak
amacıyla bir başarı testi geliştirilmiştir. Bu başarı testi uzman kişilerin görüş-
leri alınarak, ünitenin tüm kazanımlarını karşılayacak şekilde araştırmacı tarafından
hazırlanmıştır. Hazırlanan bu test deney ve kontrol grubuna hem araştırma
öncesinde hem de araştırmanın bitiminde uygulanmıştır. Araştırma 2012-2013
eğitim-öğretim yılı Ağrı ili Tutak ilçesi Gazi Ortaokulu’nda öğrenim gören 7. sı-
nıf öğrencileri arasından tesadüfen seçilen iki grupla bizzat araştırmacı tarafından
gerçekleştirilmiştir. Bu grubun bir tanesi deney grubu bir tanesi de kontrol grubu
olarak atanmıştır. Araştırma öncesinde hazırlanan başarı testi ön-test olarak iki
gruba da uygulanmış, iki grubun da başarı düzeyinin birbirine yakın olduğu sonucuna
ulaşılmıştır. Ardından deney grubuna ilgili ünitedeki kazanımlar fıkralarla
desteklenerek verilmeye çalışılmıştır. Kontrol grubunda ise geleneksel yöntemler
kullanılarak bir öğretim yapılmıştır. Araştırmanın bitiminde ise iki gruba da aynı
başarı testi uygulanmıştır. Araştırmanın alt problemleri SPSS programına göre
analiz edilmiş, yorumlarda ise t testinden faydalanılmıştır. Araştırmanın sonu cunda ise fıkra kullanılarak yapılan sosyal bilgiler öğretiminde deney grubunun
başarı düzeyinin, geleneksel yöntemle öğretim yapılan kontrol grubundan daha
yüksek olduğu sonucuna varılmıştır.
sosyal bilgiler sosyal bilgiler öğretim programı akademik başarı fıkra fıkra kullanımı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 17 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 17 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.