Bu çalışma öğretmenlerin iş doyumları ile mutluluk düzeyleri arasındaki iliş-
kiyi incelemeyi amaçlamaktadır. Mutluluk (ya da alanyazında daha çok kullanılan
haliyle öznel iyi oluş) insan yaşamının bütün alanlarını etkileyen önemli bir kavram
olarak uzun zamandır araştırmacıların ilgisini çekmektedir. Öznel iyi oluş
kişinin hissettiği olumlu duyguların olumsuz duygulardan çok olması ve genel olarak
yaşamdan alınan doyum olarak tanımlanmaktadır (Diener, 1984). İş doyumu
ise, Eren’e göre (1984), işten elde edilen maddi çıkar, iş görenin birlikte çalışmaktan
hoşnut olduğu iş arkadaşları, bir eser, ürün ve hizmet meydana getirmenin
sağladığı mutluluktur. Bu araştırma ilişkisel tarama modelindedir. İlişkisel tarama
modeli, iki ve daha çok sayıdaki değişken arasında birlikte değişim varlığını veya
derecesini belirlemeyi amaçlayan araştırma modelleridir. Araştırmanın çalışma
grubunu online anket formu ile ulaşılan 337 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırma
için veri toplamak amacıyla; Kişisel Bilgi Formu, Minneseto İş Doyum Ölçeği ve
Oxford Mutluluk Ölçeği – Kısa Formu kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programında analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda
iş doyumunun öğretmenlerin mutluluk düzeylerini anlamlı bir şekilde yordadığı
bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 17 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Ağustos 2017 |
Gönderilme Tarihi | 3 Nisan 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 6 Sayı: 17 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.