Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kültürel Miras ve Yeni Biçimlenme Süreci Üzerine Bir Değerlendirme

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 8, 67 - 92, 18.09.2014

Öz

Uluslarası platformda son yıllarda “kültürel miras” yeniden tanımlanmakta ve mirasın günümüz kullanımları araştırılmaktadır. Araştırmalarda, miras ile “bugün” ilişkisi üzerine odaklanılmakta ve miras yapımı, sosyo-kültürel bağlamda geliştirilen ve değiştirilen kültürel bir süreç olarak açıklanmaktadır (Lowenthal 1998; Harvey 2001; Graham 2002; Graham Ashworth ve Tunbridge 2000; Smith 2006). Belirtilen çerçevede, bu çalışma, kültürel miras yapım süreci üzerine bir değerlendirme yapmayı amaçlamaktadır. Arkeolojik miras özelinde Efes Kuretler Caddesi örneği üzerinden bir kent parçasının biçimlenmesi analiz edilecek ve değerlendirilecektir

Kaynakça

  • AURENHAMMER, Maria, (2004), “Sculptures of Gods and Heroes from Ephesos”, Ephesos Metropolis of Asia, An Interdisciplinary Approach to its Archaeology Religion and Culture (Ed. H. Koester), Cambridge Massachusetts: Harvard University Press, 251-280.
  • BAMMER, Anton, (1971), “Das Monument des Memmiusbaues”, Forschungen in Ephesos, Band VII, 9-11.
  • BAMMER, Anton, (1973), “Die Politische Symbolik des Memmiusbaues”, Jahreshefte des Österreichisc- hen Archäologischen Institutes, Band L, 220-222.
  • BIGUZZİ, Giancarlo, (1998), “Ephesus, Its Artemision, Its Temple to the Flavian Emperors, and Idolatry in Revelation”, Novum Testamentum, 40, 3: 276-290.
  • DAWID, Maria ve P.G. DAWID, (1972-1975), “Restaurierungsarbeiten von 1965-1970”, Jahres- hefte des Österreichischen Archäologischen Institutes, Band L, 524-558.

Evaluation On New Formation Process and Cultural Heritage

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 8, 67 - 92, 18.09.2014

Öz

In recent years, the concept of cultural heritage is re-defined and uses of heritage for contemporary society has been researched. These researches focus on making heritage, explain it in relation to its “presentness” and view heritage, as a cultural process, in which it is developed and changed according to the contemporary socio-cultural context. (Lowenthal 1998; Harvey 2001; Graham 2002; Graham Ashworth and Tunbridge, 2000; Smith 2006). In this context, this paper aims to evaluate the process of making heritage. It focuses on analysing and evaluating the formation process of archaeological heritage in relation with the case of the Curetes Street, Ephesus

Kaynakça

  • AURENHAMMER, Maria, (2004), “Sculptures of Gods and Heroes from Ephesos”, Ephesos Metropolis of Asia, An Interdisciplinary Approach to its Archaeology Religion and Culture (Ed. H. Koester), Cambridge Massachusetts: Harvard University Press, 251-280.
  • BAMMER, Anton, (1971), “Das Monument des Memmiusbaues”, Forschungen in Ephesos, Band VII, 9-11.
  • BAMMER, Anton, (1973), “Die Politische Symbolik des Memmiusbaues”, Jahreshefte des Österreichisc- hen Archäologischen Institutes, Band L, 220-222.
  • BIGUZZİ, Giancarlo, (1998), “Ephesus, Its Artemision, Its Temple to the Flavian Emperors, and Idolatry in Revelation”, Novum Testamentum, 40, 3: 276-290.
  • DAWID, Maria ve P.G. DAWID, (1972-1975), “Restaurierungsarbeiten von 1965-1970”, Jahres- hefte des Österreichischen Archäologischen Institutes, Band L, 524-558.
Toplam 5 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 8
Yazarlar

Gökçe Şimşek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 18 Eylül 2014
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Şimşek, G. (2014). Kültürel Miras ve Yeni Biçimlenme Süreci Üzerine Bir Değerlendirme. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(8), 67-92.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.