Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Teaching Turkish as a Foreign Language: Methods, Applications, Some Problems Encountered in Teaching and Learning

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 7, 144 - 158, 14.08.2014

Öz

Teaching Turkish as a foreign language hasn’t been a subject sufficiently for academical studies. Faculties of education have started to give place to lesson of “teaching Turkish to foreigners” in curriculums. This is a gladsome news but also inadequate. Likewise several universities have opened graduate programs it’s promising as well. We won’t be reached to the purpose until we see “Teaching of Turkish as a foreign language” as a discipline in universities. New curriculums which consider the important role of language in communication, advances in the field of foreign language teaching, the needs, demands and situations of foreigners who want to learn Turkish and, take into account learning difficulties should be prepared

Kaynakça

  • Adalı, Oya (1982), Yüksek Öğretimde Sözlü ve Yazılı Anlatım, İzmir: Aydın Yayınevi.
  • Akerson, Fatma Erkmen (2008), Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış,
  • Baskı, İstanbul: Multılıngual. Aksan, Doğan (1979), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim 1,
  • Ankara: TDK Yayınları. ------------------ (1982), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim 3,
  • Ankara: TDK Yayınları. ------------------ (1992), “Anadili”, s.6-19, Mehmet Çakır, Anadil Üzerine
  • Görüşler, Hückelhoven: Anadolu. Arnazarov, Seyitnaazar (2000), “Türkmen ve Türkiye Türkçesinde Bazı Fiillerin
  • Kullanımı”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. ------------------ (2003), Dil Şu Büyülü Düzen, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Başkan, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler, İstanbul: Multılıngual.
  • Coşkun, M. Volkan (2006), “Türkçenin Yabancı dil Olarak Öğretiminde
  • Sesletim Sorunu”, Gürer Gülsevin vd.,Türkçenin Çağdaş Sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi. Cumakunavo, Gülzura (2000), “Yakın Akraba Diller Arasındaki Benzerlik ve Farklılıkların Öğrenime Yansıması”, Uluslararası
  • Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Demirel,Özcan (1999a), Yabancı Dil Öğretimi, İstanbul: M.E.B. Yayınları. ------------------ (1999b), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Demircan, Ömer (1988), Türkiye’de Yabancı Dil, İstanbul: Remzi Kitabevi. ----------------- -- (2005), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Genjan, Tahir Necat, vd. (1974), Yazın Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • GÖZ, İlyas (2003), Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • İsmail, Zeyneş (1998), “Kazakistan İlkokul Ana Dili Ders Kitaplarının
  • İncelenmesi”, Dünyada ve Türkiye’de Ana Dili Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. -------------------- (2000), “Kazaklara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Senkronik
  • Karşılaştırmalı Metodun Bazı Prensipleri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Kıran, Zeynel/Kıran, Ayşe (2001), Dilbilime Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kıvrar, Suzan (2000) “Hızlandırılmış Öğrenme Metodu ile Türkçenin Yabancı
  • Dil Olarak Öğretilmesi”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Koç, Nurettin(1992), Açıklamalı Dilbilgisi Terimleri Sözlüğü, İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Songün, Recep (1999), Meslekte Yeni Öğretmenlere Öneriler, İzmir: RS Yayınları.
  • Türkel, Ali (2000), “Bosna Hersek’te Türkolojinin Tarihçesi Sorunlar ve Öneriler”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi
  • Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Vandewalle, Johan (2000), “Batı Dillerini Konuşan Öğrencilerin Türkçedeki
  • Eylemlerde Karşılaştıkları Bazı Güçlükler”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Vardar, Berke (2002), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Multılıngual.

Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Yöntemler, Uygulamalar, Öğrenme ve Öğretmede Karşılaşılan Bazı Sorunlar

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 7, 144 - 158, 14.08.2014

Öz

Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi, akademik çalışmalara yeteri kadar konu olabilmiş değildir. Eğitim fakültelerimizin “Yabancılara Türkçe Öğretimi” derslerine yer vermeye başlamaları, sevindirici ama yetersizdir. Aynı şekilde birkaç üniversitemizde yüksek lisans programlarının açılmış olması umut vericidir. Üniversitelerimizde “Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi” bilim dalını görünceye kadar amaca ulaşmış sayılmayız. Dilin iletişimdeki önemli rolünü, yabancı dil öğretimi sahasındaki gelişmeleri, Türkçe öğrenmek isteyen yabancıların ihtiyaç, talep ve konumlarını göz önünde bulunduran ve öğrenme güçlüklerini de dikkate alan yeni öğretim programları hazırlanmalıdır

Kaynakça

  • Adalı, Oya (1982), Yüksek Öğretimde Sözlü ve Yazılı Anlatım, İzmir: Aydın Yayınevi.
  • Akerson, Fatma Erkmen (2008), Türkçe Örneklerle Dile Genel Bir Bakış,
  • Baskı, İstanbul: Multılıngual. Aksan, Doğan (1979), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim 1,
  • Ankara: TDK Yayınları. ------------------ (1982), Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dilbilim 3,
  • Ankara: TDK Yayınları. ------------------ (1992), “Anadili”, s.6-19, Mehmet Çakır, Anadil Üzerine
  • Görüşler, Hückelhoven: Anadolu. Arnazarov, Seyitnaazar (2000), “Türkmen ve Türkiye Türkçesinde Bazı Fiillerin
  • Kullanımı”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. ------------------ (2003), Dil Şu Büyülü Düzen, Ankara: Bilgi Yayınevi.
  • Başkan, Özcan (2006), Yabancı Dil Öğretimi İlkeler ve Çözümler, İstanbul: Multılıngual.
  • Coşkun, M. Volkan (2006), “Türkçenin Yabancı dil Olarak Öğretiminde
  • Sesletim Sorunu”, Gürer Gülsevin vd.,Türkçenin Çağdaş Sorunları, Ankara: Gazi Kitabevi. Cumakunavo, Gülzura (2000), “Yakın Akraba Diller Arasındaki Benzerlik ve Farklılıkların Öğrenime Yansıması”, Uluslararası
  • Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Demirel,Özcan (1999a), Yabancı Dil Öğretimi, İstanbul: M.E.B. Yayınları. ------------------ (1999b), İlköğretim Okullarında Türkçe Öğretimi, İstanbul: M.E.B. Yayınları.
  • Demircan, Ömer (1988), Türkiye’de Yabancı Dil, İstanbul: Remzi Kitabevi. ----------------- -- (2005), Yabancı Dil Öğretim Yöntemleri, İstanbul: Der Yayınevi.
  • Genjan, Tahir Necat, vd. (1974), Yazın Terimleri Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • GÖZ, İlyas (2003), Yazılı Türkçenin Kelime Sıklığı Sözlüğü, Ankara: TDK Yayınları.
  • İsmail, Zeyneş (1998), “Kazakistan İlkokul Ana Dili Ders Kitaplarının
  • İncelenmesi”, Dünyada ve Türkiye’de Ana Dili Eğitimi Sempozyumu Bildirileri, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. -------------------- (2000), “Kazaklara Türkiye Türkçesi Öğretiminde Senkronik
  • Karşılaştırmalı Metodun Bazı Prensipleri”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Kıran, Zeynel/Kıran, Ayşe (2001), Dilbilime Giriş, Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Kıvrar, Suzan (2000) “Hızlandırılmış Öğrenme Metodu ile Türkçenin Yabancı
  • Dil Olarak Öğretilmesi”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Koç, Nurettin(1992), Açıklamalı Dilbilgisi Terimleri Sözlüğü, İstanbul: İnkılâp Yayınları.
  • Songün, Recep (1999), Meslekte Yeni Öğretmenlere Öneriler, İzmir: RS Yayınları.
  • Türkel, Ali (2000), “Bosna Hersek’te Türkolojinin Tarihçesi Sorunlar ve Öneriler”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi
  • Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Vandewalle, Johan (2000), “Batı Dillerini Konuşan Öğrencilerin Türkçedeki
  • Eylemlerde Karşılaştıkları Bazı Güçlükler”, Uluslararası Dünyada Türkçe Öğretimi Sempozyumu, Ankara: Ank. Ü. TÖMER. Vardar, Berke (2002), Açıklamalı Dilbilim Terimleri Sözlüğü, İstanbul: Multılıngual.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 7
Yazarlar

Şenol Demir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 14 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 7

Kaynak Göster

APA Demir, Ş. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretimi: Yöntemler, Uygulamalar, Öğrenme ve Öğretmede Karşılaşılan Bazı Sorunlar. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(7), 144-158.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.