Bu araştırmanın amacı öğretmenin öğrenciden beklentilerinin hangi faktörlerden
etkilendiğini belirlemek ve öğretmenin beklentilerini yönetmek için neler yapılabileceğine
dair görüşleri ortaya çıkarmaktır. Araştırmanın evreni Van İli Muradiye
İlçesi’ndeki 58 ilkokulda bulunan 238 sınıf öğretmeninden oluşmaktadır. 238 sınıf
öğretmeninin 133’ü erkek öğretmen, 105’i ise bayan öğretmendir. Araştırma sınıf öğretmenleri
ile yapılmıştır. Araştırmanın örneklemi; Van İli Muradiye İlçesi’ndeki 116
sınıf öğretmenidir. Araştırmanın örneklemi küme yöntemiyle belirlenen okullardaki
sınıf öğretmenlerinden oluşmaktadır. 116 sınıf öğretmeninin 56’sı erkek, 60’ı bayandır.
Araştırmada öğretmen beklentisini etkileyen faktörler sırasıyla şu şekilde ortaya
çıkmıştır: Akademik başarı, Temizlik ve bakım, Başkalarından duyulan izlenimler,
Maddi durum. Beklentileri yönetmek için yapılabilecekler şu şekilde sıralanmıştır:
Veli ile işbirliği içinde olunması, idarecilerin etkili olması, öğretmenin kendi beklentisini
yönetmesi. Veli ile işbirliği içinde olunmasının, velinin öğrenciye dair tutumunun,
öğretmenin görüşlerini, çocuğa karşı tutumunu, yani beklentilerini ne derece
etkilediği bu araştırmada açıkça ortaya çıkmıştır.
Anahtar Sözcükler: Beklenti yönetimi, veli ile işbirliği, öğrencinin temizliği, idarecinin
rolü, güdüleme
Beklenti yönetimi veli ile işbirliği öğrencinin temizliği idarecinin rolü güdüleme
The purpose of this research is to assess which factors influence teacher expectations from students and to put forward the opinions on what can be done to manage teacher expectations. The population of this research is the 238 primary school teachers from the 58 schools in Muradiye district of Van. 133 of the teachers are males while 105 of them are females. The research was conducted especially on primary school teachers. the research sample is the 116 teachers from Muradiye. The sample consists of primary school teachers in the schools chosen by cluster sampling method. 56 of the teachers are male while 60 of them are female. The research has shown that the following factors respectively influence teacher expectations: academic success, cleanliness and self-care, impressions heard from others and financial situation. The things to be done to manage the expectations are juxtaposed as follows: Cooperation with parents, effective school administrators, teacher’s own management of expectations. It has been proved obvious in the research that cooperation with parents and parents’ attitudes towards their children influence teacher opinion of students and teacher attitude towards students, That is teacher expectations, a great deal
Expectation management collaboration with parents students cleaning the role of the manager motivation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 5 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Gönderilme Tarihi | 10 Eylül 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 5 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.