Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Islamıc Art Effect Of Self-Esteem And Socialize

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 19 - 28, 10.09.2015

Öz

Islamic art, artifacts that exposes the functionality and aesthetic value. Given the nature of Islamic Art, responsibility and effort to serve the community in which the elements appear to reveal. This situation is a confident individual and the social aspect is conducive to the growth of an artist. It also uses a work of art, and trying to make sense given that the social aspect of the group, the social nature of art is better understood.Fine arts, has a significant impact on the individual and society. Fine art, just enough to elevate an individual’s feelings of excitement and thinning, but also in the development of society and the unity and integrity of a “national delight” is conducive to the collection of around.Therefore, the life of every nation “fine arts education” is very important. National education plans pedagogues, along with science and morality “aesthetics” want to take part in the programs. Educational psychologists have indicated the role of the fine arts of the individual to express themselves, sociologists of education, work to demonstrate the importance of aesthetics for the formation of a good society. Therefore, the occurrence of an individual’s self-esteem formed and socialized with the artistic activities will be provided

Kaynakça

  • Akarsu Bedia, Felsefi Terimler Sözlüğü, İstanbul, (Tarihsiz), s.155
  • Arvasi S. Ahmet, Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz, Burak Yayınları, İstanbul 1995.
  • Ayvazoğlu Beşir, İslam Estetiği, İstanbul 1992.
  • Burh M. ve A. Kosing, Bilgi Kuramı. Sanat Kuramı Bilimsel Düşüncenin İlkeleri (Çev. Veysel Ataman). İstanbul 1974, s.40.
  • Butcher. S.H.,Aristotele’s Theory of Poetry and Fine Arts.U.SA. 1951 Dover Publications, Inc.s.116.
  • Duran Nagihan Oğuz-, Tezer Esin, “Sanatsal Benlik Kavramının Benliğin Diğer Boyutları İle İlişki- si”,U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi XXII/1, Bursa 2009, s.231-244.
  • Eracar Nevin, Klinik psikolog, psikoterapist.
  • Farabi, Medinetü’l-Fazıla, Çev. Ahmet Arslan, İstanbul 2011.
  • Granit A., Kaynaştırma Ortamında Bulunan 3-6 Yaş İşitme Engelli Çocukların Dil Gelişimlerinde Sa- nat Ve El Becerisi Etkinliklerinin Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, A.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir 1990.
  • Hillman, S. (2002).Participatory Singing for Older People: A Perception of Benefit,, Health Education. 102(4): 163–171; Stacey, R., Brittain, K. ve Kerr, S. (2002). Singing for Health: An Exploration of the Issues, Health Education. 102(4): 156–162.
  • http://www.mehmetkapcak.com
  • İbni Haldun, MukaddimeI, Çev. Süleyman Uludağ, İstanbul 2011.
  • Kale Nesrin, Felsefiyat, Ankara 2009.
  • Mutluel Osman, “İslam Sanatının Oluşumundaki Faktörler” AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, Abant 2011, s., 19-27
  • Müminun Suresi; 23/14
  • Mercin Levent - Alakuş Ali Osman, “Birey Ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği”, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 9, Diyarbakır 20071, s.4-20.
  • Otistik Çocuklar Eğitim Programı
  • Ahmet Arvasi, a.g.e., a.116.
  • Sezen Yümni, İslamın Sosyolojik Yorumu, İstanbul 2000.
  • Tunalı İsmail, Estetik, İstanbul 1989, .
  • Ulusoy Demet, “Sanat Sosyolojisinde Temel Yaklaşımlar”, H.Ü. Edebiyat Fakültesi Dergisi 10 /1 anka- ra1993, s. 247-259.
  • Wollheim, Richard, Sociological Explanations of the Arts: Same distinctions U.S.A. 1976 Praeger Pub- lishers, 574 - 582.
  • Yıldırım Mustafa, İslam Sanatı ve Estetiğinin Temelleri, Ankara 2013.
  • Yıldız Mustafa, Bireyden Topluma Ruh Sağlığı, İstanbul 2002.

İslam Sanatının Özgüven ve Sosyalleşmedeki Etkisi

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 19 - 28, 10.09.2015

Öz

İslam sanatı, işlevselliği ve estetik değeri olan eserler ortaya koyar. İslam Sanatının
mahiyeti dikkate alındığında; sorumluluk ve topluma hizmet unsurlarının
ortaya konması yönünde bir çaba sarf edildiği görülür. Bu durum hem özgüvenli
bir birey hem de sosyal yönü olan bir sanatkâr yetişmesine vesile olur. Ayrıca sanat
eserini kullanan ve anlamlandırmaya çalışan kitlenin de sosyal yönü olduğu düşünülürse,
sanatın toplumsal mahiyeti daha iyi anlaşılır.
Birey ve toplum üzerinde güzel sanatların önemli etkileri vardır. Güzel sanatlar,
yalnız bireyin heyecanlarını inceltmeye, duygularını yüceltmeye yaramaz, aynı
zamanda toplumun birlik ve bütünlük içinde gelişmesine ve bir “millî zevk” etrafında
toplanmasına vesile olur.
Bu nedenle, her milletin hayatında “güzel sanatlar eğitimi”, çok önemli bir yer
tu¬tar. Millî eğitim planlanırken, pedagoglar, ilim ve ahlak kadar “estetiğin” de
programlarda yer almasını isterler. Eğitim psikologları, güzel sanatların bireyin
kendini ifade etmede oynadığı rolü belirtirlerken, eğitim sosyologları, güzel bir
toplum teşekkülü için estetiğin önemini ortaya koymaya çalışırlar. Dolayısıyla özgüveni
oluşmuş ve sosyalleşmiş bir bireyin meydana gelmesi sanatsal faaliyetler ile
temin edilmiş olur.
Anahtar Sözcükler: Sanat, Özgüven, Sosyalleşme

Kaynakça

  • Akarsu Bedia, Felsefi Terimler Sözlüğü, İstanbul, (Tarihsiz), s.155
  • Arvasi S. Ahmet, Diyalektiğimiz ve Estetiğimiz, Burak Yayınları, İstanbul 1995.
  • Ayvazoğlu Beşir, İslam Estetiği, İstanbul 1992.
  • Burh M. ve A. Kosing, Bilgi Kuramı. Sanat Kuramı Bilimsel Düşüncenin İlkeleri (Çev. Veysel Ataman). İstanbul 1974, s.40.
  • Butcher. S.H.,Aristotele’s Theory of Poetry and Fine Arts.U.SA. 1951 Dover Publications, Inc.s.116.
  • Duran Nagihan Oğuz-, Tezer Esin, “Sanatsal Benlik Kavramının Benliğin Diğer Boyutları İle İlişki- si”,U.Ü. Eğitim Fakültesi Dergisi XXII/1, Bursa 2009, s.231-244.
  • Eracar Nevin, Klinik psikolog, psikoterapist.
  • Farabi, Medinetü’l-Fazıla, Çev. Ahmet Arslan, İstanbul 2011.
  • Granit A., Kaynaştırma Ortamında Bulunan 3-6 Yaş İşitme Engelli Çocukların Dil Gelişimlerinde Sa- nat Ve El Becerisi Etkinliklerinin Yeri. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, A.Ü, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir 1990.
  • Hillman, S. (2002).Participatory Singing for Older People: A Perception of Benefit,, Health Education. 102(4): 163–171; Stacey, R., Brittain, K. ve Kerr, S. (2002). Singing for Health: An Exploration of the Issues, Health Education. 102(4): 156–162.
  • http://www.mehmetkapcak.com
  • İbni Haldun, MukaddimeI, Çev. Süleyman Uludağ, İstanbul 2011.
  • Kale Nesrin, Felsefiyat, Ankara 2009.
  • Mutluel Osman, “İslam Sanatının Oluşumundaki Faktörler” AİBÜ, Eğitim Fakültesi Dergisi, Abant 2011, s., 19-27
  • Müminun Suresi; 23/14
  • Mercin Levent - Alakuş Ali Osman, “Birey Ve Toplum İçin Sanat Eğitiminin Gerekliliği”, D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi 9, Diyarbakır 20071, s.4-20.
  • Otistik Çocuklar Eğitim Programı
  • Ahmet Arvasi, a.g.e., a.116.
  • Sezen Yümni, İslamın Sosyolojik Yorumu, İstanbul 2000.
  • Tunalı İsmail, Estetik, İstanbul 1989, .
  • Ulusoy Demet, “Sanat Sosyolojisinde Temel Yaklaşımlar”, H.Ü. Edebiyat Fakültesi Dergisi 10 /1 anka- ra1993, s. 247-259.
  • Wollheim, Richard, Sociological Explanations of the Arts: Same distinctions U.S.A. 1976 Praeger Pub- lishers, 574 - 582.
  • Yıldırım Mustafa, İslam Sanatı ve Estetiğinin Temelleri, Ankara 2013.
  • Yıldız Mustafa, Bireyden Topluma Ruh Sağlığı, İstanbul 2002.
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Mustafa Yıldırım Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Yıldırım, M. (2015). İslam Sanatının Özgüven ve Sosyalleşmedeki Etkisi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(9), 19-28.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.