Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Toko-Demo” Adlı Almanca Ders Kitabında Ülke Bilgisi

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 29 - 42, 10.09.2015

Öz

Bu çalışmada Almancanın yabancı dil olarak öğretilmesine yönelik olarak hazırlanan
“Toko-Demo” adlı ilkokul dördüncü sınıf ders kitabı ülke bilgisi yönünden
incelenmiştir. Teorik bölümde “ülke bilgisi” “ülke bilgisinin kapsamı” konusunda
çeşitli tanımlara yer verildikten sonra ders kitaplarında ülke bilgisi yönünden
hangi kriterlerin yer alması gerektiği ortaya konmuştur. Uygulama bölümünde ise
ilgili kriterler doğrultusunda adı geçen ders kitabı incelenmiş, olumlu ve olumsuz
yönleri betimlemeli yöntem çerçevesinde tespit edilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Ülke Bilgisi, Yabancı Dil Öğretimi, Alman Dili Eğitimi

Kaynakça

  • Erdmenger, Manfred, (1996). Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Hueber Verlag.
  • Parlatır Fatma., Bektaş Mehmet, Bıyık, Zuhal, Sert, Müşerref, (2012). Toko – Demo. İlköğretim 4. Sınıf Almanca Ders Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları.
  • Parlatır Fatma., Bektaş Mehmet, Bıyık, Zuhal, Sert, Müşerref, (2012). Toko – Demo. İlköğretim 4. Sınıf Almanca Öğrenci Çalışma Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları.
  • Pauldrach, Andreas, (1992). Eine unendliche Geschichte. Anmerkungen zur Situation der Landeskun- de in den 90er Jahren. In: Fremdsprache Deutsch, Heft 6, Goethe Institut.
  • Reinbothe, Roswitha, (1997). Landeskunde in der Deutschlehrerausbildung. Info DaF, 24, IV: 499-513.
  • Tomková, Ivona, (2007). Landeskunde und ihre Stellung in Lehrwerken für Deutsch. Diplomarbeit. Masaryk Universität Pädagogische Fakultät.
  • Ünver, Şerife, Genç, Ayten, (2009). Proje Tabanlı “Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi” Dersi. Hacettepe Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 37: 189-200.
  • Zeuner.Ulrich, (2009). Landeskunde und interkulturelles Lernen. Dresden: Institut für Germanistik, Lehrbereich Deutsch als Fremdsprache

Country Knowledge in German Course Book Named “Toko-Demo”

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 9, 29 - 42, 10.09.2015

Öz

The fourth grade primary school textbook “Toko-Demo” which was prepared
for the teaching of German as a foreign language was analyzed in terms of country
knowledge in this study. After giving various definitions about “country knowledge” and “scope of country knowledge”, criteria which should be included in the
course books in terms of country knowledge were emphasized in the theoretical
section. In the application section, the mentioned course book was analyzed in accordance with the related criteria; the positive and negative aspects were identified
within the framework of descriptive method.

Kaynakça

  • Erdmenger, Manfred, (1996). Landeskunde im Fremdsprachenunterricht. Ismaning: Hueber Verlag.
  • Parlatır Fatma., Bektaş Mehmet, Bıyık, Zuhal, Sert, Müşerref, (2012). Toko – Demo. İlköğretim 4. Sınıf Almanca Ders Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları.
  • Parlatır Fatma., Bektaş Mehmet, Bıyık, Zuhal, Sert, Müşerref, (2012). Toko – Demo. İlköğretim 4. Sınıf Almanca Öğrenci Çalışma Kitabı. Milli Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları.
  • Pauldrach, Andreas, (1992). Eine unendliche Geschichte. Anmerkungen zur Situation der Landeskun- de in den 90er Jahren. In: Fremdsprache Deutsch, Heft 6, Goethe Institut.
  • Reinbothe, Roswitha, (1997). Landeskunde in der Deutschlehrerausbildung. Info DaF, 24, IV: 499-513.
  • Tomková, Ivona, (2007). Landeskunde und ihre Stellung in Lehrwerken für Deutsch. Diplomarbeit. Masaryk Universität Pädagogische Fakultät.
  • Ünver, Şerife, Genç, Ayten, (2009). Proje Tabanlı “Karşılaştırmalı Ülke Bilgisi” Dersi. Hacettepe Üni- versitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı 37: 189-200.
  • Zeuner.Ulrich, (2009). Landeskunde und interkulturelles Lernen. Dresden: Institut für Germanistik, Lehrbereich Deutsch als Fremdsprache
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Sayı
Yazarlar

Muhammet Koçak

Yayımlanma Tarihi 10 Eylül 2015
Gönderilme Tarihi 10 Eylül 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Koçak, M. (2015). “Toko-Demo” Adlı Almanca Ders Kitabında Ülke Bilgisi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 3(9), 29-42.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.