Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Yazılı ve Görsel Basında Dil Estetiği

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 49 - 58, 13.08.2014

Öz

Yaşadığımız çağ bilgi ve iletişim çağıdır. Bu iletişim araçlarından olan gerek
görsel, gerek yazılı kitle iletişim araçları amaçlarını dil aracılığıyla gerçekleştirirler. Gelişen teknolojiyle birlikte, küreselleşmenin hız kazandığı çağımızda kültürel
değerlerimizin temel taşı olan dilimizde, karşılıklı etkileşimin kaçınılmaz bir
sonucu olarak, yabancı dillerin etkisi ile karşı karşıyayız. İzlediğiniz televizyon,
dinlediğimiz radyo, okuduğunuz gazetede her gün artan bir hızla, dil kirlenmesi
ve özensiz kullanım ile karşı karşıyayız. Gelecek kuşaklara, kendi değerlerini ve
kültürünü koruyan, yaşatan bir ülke bırakmak için Türkçemizi doğru kullanmalıyız. Bu çalışmada yazılı ve görsel basından çeşitli örneklerle, Türk dilinin kullanımı ve alınması gereken önlemler tartışılacaktır.

Kaynakça

  • Aziz, Prof. Dr. Aysel, (1999 ) “İletişim Araçlarında Dilin Kullanımı”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998- Ankara), Ankara, s.179-188
  • Çongur, Rıdvan, (1999) “ TRT ve Yayın Dili”, Radyo ve Televizyon Yayınla- rında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler(25-26 Kasım 1998-Ankara), Ankara, s.205-209
  • Karahan, Prof. Dr. Leyla, (1999) “ Radyo ve Televizyon Yayınlarında Yöresel Söyleyiş Sorunu”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998-Ankara), Ankara, s.53-57
  • Özdemir, Emin, (1995) “Kitle İletişim Araçları ve Türkçe”, Kitle İletişim Araç- larında Dil Kullanımı, Ankara, s.57-61
  • Özen, Ferhat, (2001) Türkiyede Okuma Alışkanlığı, Kültür Bakanlığı, An- kara.
  • Özsoy, A.Sumru, (1999) “ Ölçünlü Dil ve Kitle İletişim Araçları”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998- Ankara), Ankara 1999, s.81-85
  • Peçenek, Dilek, Türkçede Yabancı Sözcüklerin Kullanımından Kaynaklanan Yineleme Yanlışları, Dil, Sayı: 41, Mart 1996, s.65
  • Savaş, Bekir, (2002) Kitle İletişim Araçlarında Argo Kullanımı Argoya Toplumsal-Dilbilimsel Bir Yaklaşım, Prof. Dr. Emine Gürsoy Naskali, Doç. Dr. Gülden Sağol, Türk Kültüründe Argo, SOTA, Hollanda, s. 349-360
  • Türkçe Sözlük, (2005) TDK Yay. Ankara.
  • Yelok, Veli Savaş; Kartallıoğlu, Yavuz (2005) “Paşabahçe Kupa Çay Desenli “ De Ne Demek?, Türk Yurdu, Ekim, s. 85-87
  • http://www.sevgi.us/serbest-kursu/4822-turkiyede-okuma-ve-izleme- oranlari.html)

Aesthetics Of Language In Written And Visual Media

Yıl 2012, Cilt: 1 Sayı: 1, 49 - 58, 13.08.2014

Öz

The age we live in, is information and communication age. As one of the means
of communication, both visual and written mass media, realize objectives through
language. With developing technology, which is the cornerstone of our cultural values in our age of globalization, in our language, as an inevitable consequence
of the interaction, we are faced with the effect of foreign languages. We are faced
with pollution and careless use of language by watching television, listening to the
radio, reading the newspaper every day at an accelerating rate. We should use Turkish language correctly to leave a country to the future generations, protecting their own values and culture. In this study, with several examples of written and visual
media, the use of Turkish language and measures to be taken will be discussed.

Kaynakça

  • Aziz, Prof. Dr. Aysel, (1999 ) “İletişim Araçlarında Dilin Kullanımı”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998- Ankara), Ankara, s.179-188
  • Çongur, Rıdvan, (1999) “ TRT ve Yayın Dili”, Radyo ve Televizyon Yayınla- rında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler(25-26 Kasım 1998-Ankara), Ankara, s.205-209
  • Karahan, Prof. Dr. Leyla, (1999) “ Radyo ve Televizyon Yayınlarında Yöresel Söyleyiş Sorunu”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998-Ankara), Ankara, s.53-57
  • Özdemir, Emin, (1995) “Kitle İletişim Araçları ve Türkçe”, Kitle İletişim Araç- larında Dil Kullanımı, Ankara, s.57-61
  • Özen, Ferhat, (2001) Türkiyede Okuma Alışkanlığı, Kültür Bakanlığı, An- kara.
  • Özsoy, A.Sumru, (1999) “ Ölçünlü Dil ve Kitle İletişim Araçları”, Radyo ve Televizyon Yayınlarında Türk Dilinin Kullanımı- Tebliğler (25-26 Kasım 1998- Ankara), Ankara 1999, s.81-85
  • Peçenek, Dilek, Türkçede Yabancı Sözcüklerin Kullanımından Kaynaklanan Yineleme Yanlışları, Dil, Sayı: 41, Mart 1996, s.65
  • Savaş, Bekir, (2002) Kitle İletişim Araçlarında Argo Kullanımı Argoya Toplumsal-Dilbilimsel Bir Yaklaşım, Prof. Dr. Emine Gürsoy Naskali, Doç. Dr. Gülden Sağol, Türk Kültüründe Argo, SOTA, Hollanda, s. 349-360
  • Türkçe Sözlük, (2005) TDK Yay. Ankara.
  • Yelok, Veli Savaş; Kartallıoğlu, Yavuz (2005) “Paşabahçe Kupa Çay Desenli “ De Ne Demek?, Türk Yurdu, Ekim, s. 85-87
  • http://www.sevgi.us/serbest-kursu/4822-turkiyede-okuma-ve-izleme- oranlari.html)
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 1
Yazarlar

Nesrin Güllüdağ

Yayımlanma Tarihi 13 Ağustos 2014
Gönderilme Tarihi 9 Nisan 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güllüdağ, N. (2014). Yazılı ve Görsel Basında Dil Estetiği. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 1(1), 49-58.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.