Thisstudyaimstoevaluate in terms of approachesandtechniquieswhichwasused in theTurkishstudybooksandgoals in programmesfor 6th, 7th, and 8th grade.Theselectedstudieswhichwasusedforscanning model havebeenusing since 20072008 educationterm, andtheseTurkishstudybooksare, Evren, Doku, and Pasifik publishingsfor 6th grade, Gizem, MEB and Pasifik publishingfor 7th grade, Bisiklet, Pasifik, and Tav publishingfor 8th grade.Interms of theseinformationbybasingTurkishEducationprogramme on thesestudies, thetechniquesandapproacheswhichwasused in wordstudies in Turkishbookswasanalysed.As a result of theresarchs,it is provedthataimsandstudiesareregulatestoeachotherexpect of fewdetails in Turkishstudybooks. But it is seenthatsomepublishinghouse has preparedwordstudiesveryhumdrumandapproachesandtechniquesare not colorfulandtheextent of thewordstudiesareinadequate. As a result of all of theseresearchesandanalysissomesuggestionsarepresentedtoincreaseproductivity
Language mothertongue word wordpower approachesandtechniques TurkishEducationprogrammeandTurkishStudyBook
Bu çalışma, İlköğretim 6,7 ve 8. Sınıf Türkçe ders kitaplarının sözcük çalışmaları etkinliklerini, kullanılan yöntem-teknik ve programdaki kazanımlar açısından değerlendirmeyi hedeflemektedir. Tarama modeli kullanılan çalışmanın örneklemini 6,7 ve 8.sınıf düzeyinde 2007-2008 eğitim-öğretim yılından itibaren kullanılan şu Türkçe ders kitapları oluşturmaktadır: 6.Sınıflara ait Evren, Doku ve Pasifik yayınları; 7.sınıflara ait Gizem, MEB ve Pasifik yayınları; 8.sınıflara ait Bisiklet, Pasifik ve Tav yayınları. Elde edilen bilgiler ışığında Türkçe Öğretim Programı da temel alınarak, örneklem olarak seçilen Türkçe ders kitaplarının sözcük çalışmaları, kullanılan yöntem-teknik, içerdikleri sözcükler ve karşıladıkları kazanımlar açısından incelenmiştir. İncelemeler sonucunda Türkçe ders kitaplarının çoğunda birkaç istisna dışında programdaki kazanımlarla etkinliklerin örtüştükleri gözlenmiştir. Ancak bazı yayınevlerinin sözcük çalışmalarını çok tekdüze hazırladığı, yöntem ve teknik çeşitliliğine yer vermediği; bazı yayınevlerinin sözcük çalışmalarının kapsamının yetersiz olduğu görülmüştür. Tüm bu incelemeler ve araştırmalar neticesinde sözcük çalışmalarının verimini artırmak için birtakım öneriler sunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Dil, ana dili, sözcük, sözcük dağarcığı, yöntem-teknik, Türkçe Öğretim Programı ve Türkçe Ders Kitabı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Ve Toplum Sayı 10 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 10 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.