Foreign language teaching methods aim of most students in the language they learned It is aiming to establish communication in an effective manner. The second of the past century communicative approach half that mark is enough to fulfill this goal. Using the communicative approach to the teaching of Arabic as a foreign language It has begun. So instead of the traditional methods of teaching Arabic, learning one of the focused use of communicative teaching approach students improve their productivity. Arabic speaking skills in teaching communicative approach when applying, during the course of all kinds of visual aids, auditory tools, audio-visual aids and can benefit from all teaching techniques. This Arabic speaking teachers in modern teaching faculty work communicative approach based on classroom activities prepared for the use of technical forms of implementation efficiency will be introduced and discussed
Yabancı dil öğretim yöntemlerinin çoğu öğrencilerin öğrendikleri amaç dilde
etkin bir biçimde iletişim kurmayı hedef edinmektedir. Geçtiğimiz yüzyılın ikinci
yarısına damga vuran iletişimsel yaklaşım bu hedefi yeterince yerine getirmektedir.
Yabancı dil olarak Arapçanın öğretilmesinde de iletişimsel yaklaşım kullanılmaya
başlanmıştır. Böylece Arapça öğretiminde klasik yöntemlerin yerine, öğrenen
odaklı öğretim yöntemlerinden biri olan iletişimsel yaklaşımın kullanılması
öğrencilerin verimliliğini artırmaktadır. Arapça konuşma becerileri öğretiminde
iletişimsel yaklaşım uygulanırken, ders sırasında her türlü görsel araçlar, işitsel
araçlar, görsel-işitsel araçlar ve tüm öğretme tekniklerinden faydalanılabilir. Bu
çalışmada Arapça öğretmenlerin konuşma becerisi öğretiminde modern öğretim
tekniklerini kullanmaları için iletişimsel yaklaşıma göre hazırlanmış sınıf içi etkinliklerin
uygulanma biçimleri tanıtılacak ve verimliliği tartışılacaktır.
Anahtar kelimeler; Arapça, İletişimsel yaklaşım, konuşma becerisi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Ve Toplum Sayı 10 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mayıs 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 10 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.