Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 34, 1 - 24, 02.05.2023

Öz

Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğrencilerinin Etkili İletişim Özyeterliklerinin ve Kariyer Geleceği Algılarının İncelenmesi

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 34, 1 - 24, 02.05.2023

Öz

Bu çalışmada, dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencilerinin etkili iletişim özyeterlik algıları ve kariyer geleceği algı düzeyleri incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini
İstanbul’da bir Vakıf Üniversitesi’nde eğitim gören 21,89 yaş ortalamasına sahip 172 dil ve konuşma terapisi bölümü öğrencisi oluşturmaktadır. Katılımcıların 142’si kadın (%82,6) ve 30’u erkektir (%17,4). Çalışmaya dahil edilecek katılımcıları belirlemek amacıyla Mini Mental Durum Testi uygulanmıştır. Testten 25 puan ve üstünde alanların etkili iletişim özyeterliklerini ölçmek için Etkili İletişim Özyeterlik Envanteri ve kariyer geleceği algılarını ölçmek için Kariyer Geleceği Ölçeği kullanılmıştır. Genel
demografik bilgilerin yanı sıra katılımcıların bölümü kendi istekleriyle seçip seçmedikleri, mezuniyet sonrası iş bulma inançları ve kariyer planlarının olup olmadığı bilgisi Demografik Bilgi Formu kullanılarak elde edilmiştir. Yapılan analizlerde, kariyer planı olanların kariyer geleceği algı düzeylerinin yüksek olduğu bulgulanmıştır. Dördüncü sınıf öğrencilerinin Kariyer Geleceği Ölçeği ve Etkili İletişime Yönelik Psikomotor Öz Yeterlilik Ölçeği toplam puanı diğer öğrencilerden yüksek bulunmuştur. Bu sonuç, öğrencilerin hem yıllar içinde aldıkları derslerle hem de bölümün iş olanakları hakkındaki bilgilerinin artmasıyla etkili iletişim becerilerini geliştirebildiklerini ve bu durumun öğrencilerin kariyer geleceklerine ilişkin algılarını olumlu yönde etkilediğini göstermektedir. Sonuç olarak, değişkenler arası ilişkiler incelendiğinde Kariyer
Geleceği Ölçeğinin alt boyutlarıyla Etkili İletişim Özyeterliği Envanterinin alt boyutlarının pozitif yönde ilişkili olduğu görülmüştür. Bulgular literatür ışığında tartışılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı Dilbilim ve Eğitim Dilbilimi
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 34
Yazarlar

Müzeyyen Çiğiltepe 0000-0003-4161-8117

Sena Aydın 0000-0002-7106-6133

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 26 Eylül 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Çiğiltepe, M., & Aydın, S. (2023). Dil ve Konuşma Terapisi Bölümü Öğrencilerinin Etkili İletişim Özyeterliklerinin ve Kariyer Geleceği Algılarının İncelenmesi. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 12(34), 1-24.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.