Bu araştırmada temel eğitim öncesi aile ve okulda birinci sınıfa hazırlıkta geçen süre olan 2191 günlük süreye ilişkin öğretmenlerin görüşlerinin ortaya çıkarılması amaçlanmıştır. Araştırma nitel ve durum çalışması şeklinde yapılmıştır. Araştırmada kolay ulaşılabilir örneklem yöntemiyle Denizli merkez ilçelerinde 2022-2023 eğitim yılında resmi ilkokullarda çalışan ve birinci sınıf okutan sınıf öğretmenlerinden 19 öğretmene ulaşılarak görüşleri alınmıştır. Araştırmada veri toplamada araştırmacılar
tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmada daha önceki birinci sınıf öğrencileri ile mevcut birinci sınıf öğrencilerinin karşılaştırılmasında mevcut birinci sınıf öğrencilerinin teknoloji kullanım becerileri ile okuma yazma bilenlerin yüksek ancak sosyal, duygusal, yaratıcılık, el becerileri ve sorumluluk alma becerilerinin düşük olduğu görülmüştür. Okulöncesi eğitim alanların okula daha hazır olduğu, teknolojik aletlerin okumaya geçmede önemli etken olduğu, teknolojik araçlar kullanarak yazabilirken kalem kâğıt kullanarak yazamadıkları görülmüştür. Önceki yıllardaki birinci sınıfların okula daha hazır geldikleri ve Covid-19 salgını sonrasında ise birinci sınıf öğrencilerinde sosyal, duygusal gelişim ve sorumluluk alma el becerileri ve motor beceri gelişimlerinde sorunlar yaşandığı görülmüştür. Her geçen gün veli profilinin düştüğü, ilgisizlik ve sorumsuzluğun yaygınlaştığı görülürken aile destek ve eğitimlerinin yapılması gerektiği önerilmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim ve Toplum Sayı 34 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Mayıs 2023 |
Gönderilme Tarihi | 9 Mart 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 34 |
Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.