Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Pictes Öğrencilerinde Karşılaşılan Sorunlar

Yıl 2023, Cilt: 12 Sayı: 34, 165 - 178, 02.05.2023

Öz

Bu çalışmada Türk ve Suriyeli Öğrenci davranışları gözlemlenmiştir. Sınıf içinde derste Türk öğrenciler hareketli, konuşkan iken Suriyeli öğrenciler daha sessiz davranışlarda bulunmuşlardır. Derslere katılımda aynı şekilde görülmüştür. Türk öğrencilerin arasında eğitim görmelerinden dolayı Türkçeyi oldukça hızlı bir şekilde öğrenen bu çocuklar, kültürlerinin farklılıklarından dolayı anlaşılma korkusu yaşamaktadırlar. Okul yönetimi ve öğretmenlerin yanında oldukça uysal davranışlar sergilemelerine rağmen onlar olmadığı zaman oldukça hareketli ve saldırgan davranışlarda bulunmaktadırlar.Bu çocukların çoğu Türkiye topraklarında doğması nedeniyle geldikleri yerleri unutmuşlar fakat Suriye’ de doğup büyümüş olanlarda savaşın izleri hala görülmektedir. Savaşın izlerini taşıyan öğrencilerde şiddet içeren davranışlar daha sıklıkla görülürken, uyum sağlamayı başarmış olanlar da daha az şiddet içeren davranışa rastlanmıştır.
Beslenme alışkanlıkları kendi kültürlerini yansıtırken, tuvalet alışkanlıklarında okul kültürüne uyum sağlamışlardır. Okul ve sınıf kurallarına mecbur oldukları için
uydukları gözlemlenirken, karşı cinsle sözlü tartışmalara girdikleri gözlemlenmiştir. Bazen şiddet uyguladıkları görülmüştür. Ayrıca oyun anlayışlarının da şiddet içerikli (vurma, tekme atma vb.) davranışlardan oluştuğu gözlemlenmiştir. Özellikle erkek öğrencilerde olumsuz davranışlar daha fazla gözlemlenirken, kız öğrencilerin Türk
öğrencilere ve okula daha kolay uyum sağladıkları ve daha az olumsuz davranışlarda
bulundukları gözlemlenmiştir. Kız öğrencilerde; akademik olarak başarılı olma isteği ile Türkçe öğrenmeye hevesli oldukları görülmektedir. Türk öğrenciler ise Türkçe
uyarı ve talimatları anladıkları için davranışlarında aşırıya kaçacak bir farklılık görülmemektedir.
Sonuç olarak, Suriyeli öğrencilerin davranışlarının kaynağı olarak; geldikleri kültür, Türk kültürünü bilmemeleri ve Türk dilini anlamamaları, Türk eğitim sistemi
içine yeni yeni uyum sağlamaları, aile yapısı etkili olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı
sıra Türk kültürüne uyum sağlamaya çalıştıkları gözlemlenmiştir

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim ve Toplum Sayı 34
Yazarlar

Cüneyt Dağ Bu kişi benim 0000-0003-0979-8488

Yayımlanma Tarihi 2 Mayıs 2023
Gönderilme Tarihi 7 Mart 2023
Yayımlandığı Sayı Yıl 2023 Cilt: 12 Sayı: 34

Kaynak Göster

APA Dağ, C. (2023). Pictes Öğrencilerinde Karşılaşılan Sorunlar. 21. Yüzyılda Eğitim Ve Toplum, 12(34), 165-178.

Eğitim Bilimleri ve Sosyal Bilimler alanında Türkçe makale yayınlamaktadır. Dergi basılı olarak Türkiye ve yurt dışındaki kütüphanelere ulaşmakta, elektronik nüshası ise pek çok index tarafından taranmaktadır.