BibTex RIS Kaynak Göster

Zihinsel Aritmetik Eğitimine İlişkin Öğrenci Öğretmen ve Veli Görüşleri

Yıl 2014, Sayı: 10, 113 - 136, 23.07.2016

Öz

Bu araştırmanın amacı, aritmetik öğretiminde kullanılan mental aritmetik uygulamasına ilişkin öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesidir. Bu amaçla, bütüncül çoklu durum desenine uygun olarak mental aritmetik eğitimi alan 10 öğrenci, bu öğrencilerin velileri ve öğretmenlerinden oluşan 30 katılımcı ile yarı yapılandırılmış görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada olasılıksız örnekleme yöntemlerinden kartopu örnekleme yöntemi kullanılarak katılımcılara ulaşılmıştır. Elde edilen veriler Nvivo10 programı kullanılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda öğrenci ve velilerin mental aritmetik eğitiminden beklentilerinin özellikle matematik dersi akademik başarılarını ve işlem hızı ve becerisini artırma konusunda yoğunlaştığı görülmüştür. Katılımcıların ortak görüşü mental aritmetik eğitiminin öğrencilerin eğitimine en önemli katkısının öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirme ve güdüleme olduğu yönündedir. Ayrıca öğretmenlerin tamamı mental aritmetik eğitimi alan öğrencilerin derslere daha aktif katıldıklarını düşünmektedir. Bunun dışında mental aritmetiğin dört işlem becerisini ve hızını geliştirdiği, anlama ve kavrama becerisini artırdığı, dikkat ve odaklanmayı geliştirdiği, matematik ders başarısını artırdığı, hafızayı geliştirdiği ve diğer derslere de katkısının olduğu yönünde görüşlere ulaşılmıştır. Son olarak katılımcıların çoğu mental aritmetik eğitiminin resmi matematik programına eklenerek okulda verilmesine olumlu bakmaktadır

Kaynakça

  • Amaiwa, S.(2001). The ripple effect sand the future prospects of abacus learning. College of Education, Shinshu University, Japan. http://www.shuzan.jp/english/brain/ amaiwa.html adresinden 17.05.2013 tarihinde erişilmiştir. Chen M.S.,Wang T. C. &Wang C. N. (2011). Effect of mental abacus training on working memory for children. Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers, 28(6), 450-457.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design (2nd Edition). Thousand Oaks: Sage Publications. Dangwal, K. L. (2009). Enhancing Mental Activities Through Abacus: A Low Cost Educational Tool. Eisha Kannadi (Ed.) Technology-mediated Learning for Professional Development of Personnel at Elementary Education Level (ss.55- 62). An IGNOU – MHRD, Government of India Project, New Delhi. Glesne, C. (2012). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. Ed. Ali Ersoy – Pelin Yalçınoğlu), Ankara: Anı Yay.
  • Hanakawa, T., Honda, M., Okada, T., Fukuyama, H., ve Shibasaki, H. (2003). Neural correlates underlying mental calculation in abacus experts: a functional magnetic resonance imaging study. NeuroImage, 19, 296–307
  • Hatano, G., Amaiwa, S., & Shimizu, K. (1987). Formation of a mental abacus for computation and its use as a memory device for digits: A developmental study. Developmental Psychology, 23(6), 832–838.
  • Hatta, T., Hirose, T., Ikeda, K., ve Fukuhara, H. (1989). Digit memory of soroban experts: evidence of utilization of mental imagery. Applied Cognitive Psychology, 3, 23- 33.
  • Hayashi, T. (2000). What Abacus Education Ought to Be for the Development of the Right Brain. http://www.shuzan.jp/english/brain/hayashi.html. adresinden 17.05.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Irwing, P., Hamza, A., Khaleefa, O. ve Lynn, R. (2008). Effects of Abacus training on the intelligence of Sudanese children. Personality & Individual Differences, 45(7), 694-696.
  • Kojima, T. (1954). The Japanese Abacus: Its Use and Theory. Tokyo: Charles E. Tuttle Company.
  • Lean, C. B. ve Lan, O. S. (2005). Comparing Mathematical Problem Solving Ability of Pupils Who Learn Abacus Mental Arithmetic and Pupils Who Do Not Learn Abacus Mental Arithmetic.
  • http://www.recsam.edu.my/cosmed/cosmed05/AbstractsFullPapers2005/ files%5Csubtheme1%5CCBL.pdf sitesinden 16.11.2013 tarihinden erişilmiştir. Lee, Y., Lu, M. ve Ko, H. (2007). Effects of skill training on working memory capacity. Learning and Instruction, 17, 336-344.
  • Meb, (2009). TTKB, Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb. meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 sitesinden 15.10.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Nolan, C. Y. ve Morris, J. E. (1964). Japanese abacus as a computational aid for blind children. Exceptional Children, 31, 15-17.
  • Samoly, K. (2012). The History of the Abacus. Ohio Journal Of School Mathematics, 65, 58-66.
  • Siang K. T. (2007) The modality factor in two approaches abacus-based calculation and its effects on mental arithmetic and school mathematics achievements.
  • Yayınlanmamış Doktora tezi, University Sains, Malaysia. Sim, J. ve Wright, C. C. (2005). The Kappa Statistic in reliability studies: use, interpretation, and sample size requirements. Physical Therapy, 85(3), 257–268.
  • Stigler, W. J., Chalip L. ve Miller K. F. (1986). Consequences of Skill: The Case of Abacus Training in Taiwan. American Journal of Education, 94(4), 447-479.
  • Spitzer, H. F. (1942). The Abacus in the Teaching of Arithmetic. The Elementary School Journal, 42(6), 448-451.
  • Takashi H., Takekiho H., Kazuo, I. ve Hiroyuki F. (1989). Digit memory of soroban experts: evidence of utilization of mental imagery. Cognitive Psychology. 3(1), 23-33
  • Thevenot, C. ve Castel, C. (2012). Relationship and transfer between mental and written arithmetic. Journal of Cognitive Psychology, 24(3), 286-294.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı) Seçkin Yayınları. Ankara.
  • Wang, Y., Geng, F., Hu, Y., Du, F. ve Chen, F. (2013). Numerical processing efficiency improved in experienced mental abacus children. Cognition, 127(2), 149-158

The Views of Students, Teachers and Parents on Mental Arithmetic Education

Yıl 2014, Sayı: 10, 113 - 136, 23.07.2016

Öz

The purpose of this study was to investigate the views of students, their parents and teachers about mental arithmetic training used in arithmetic teaching. To this end, ten students who have been taking mental arithmetic training for some time, their parents and teachers were administered semi-structured interviews in accordance with a collective case study design. The participants were accessed using a purposive snowball sampling method. The data obtained were subjected to content analysis using Nvivo10 software. Results of the study revealed that participating students and parents expected of mental arithmetic training to enhance students’ math academic achievement and calculation accuracy and time. Participants commonly believed that the major contribution of mental arithmetic training to students was developing positive attitudes and favorable motivation towards learning. Moreover, all of the participating teachers believed that students who attend mental arithmetic training now participate into lessons more actively. It was also understood that participants think mental arithmetic training actually enhance arithmetic skills and fluency, comprehension, concentration, math academic achievement, memory and make contributions to other lessons. Lastly, most of the participants favor the idea that mental arithmetic training should be integrated into formal math curriculum

Kaynakça

  • Amaiwa, S.(2001). The ripple effect sand the future prospects of abacus learning. College of Education, Shinshu University, Japan. http://www.shuzan.jp/english/brain/ amaiwa.html adresinden 17.05.2013 tarihinde erişilmiştir. Chen M.S.,Wang T. C. &Wang C. N. (2011). Effect of mental abacus training on working memory for children. Journal of the Chinese Institute of Industrial Engineers, 28(6), 450-457.
  • Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry and research design (2nd Edition). Thousand Oaks: Sage Publications. Dangwal, K. L. (2009). Enhancing Mental Activities Through Abacus: A Low Cost Educational Tool. Eisha Kannadi (Ed.) Technology-mediated Learning for Professional Development of Personnel at Elementary Education Level (ss.55- 62). An IGNOU – MHRD, Government of India Project, New Delhi. Glesne, C. (2012). Nitel Araştırmaya Giriş. (Çev. Ed. Ali Ersoy – Pelin Yalçınoğlu), Ankara: Anı Yay.
  • Hanakawa, T., Honda, M., Okada, T., Fukuyama, H., ve Shibasaki, H. (2003). Neural correlates underlying mental calculation in abacus experts: a functional magnetic resonance imaging study. NeuroImage, 19, 296–307
  • Hatano, G., Amaiwa, S., & Shimizu, K. (1987). Formation of a mental abacus for computation and its use as a memory device for digits: A developmental study. Developmental Psychology, 23(6), 832–838.
  • Hatta, T., Hirose, T., Ikeda, K., ve Fukuhara, H. (1989). Digit memory of soroban experts: evidence of utilization of mental imagery. Applied Cognitive Psychology, 3, 23- 33.
  • Hayashi, T. (2000). What Abacus Education Ought to Be for the Development of the Right Brain. http://www.shuzan.jp/english/brain/hayashi.html. adresinden 17.05.2013 tarihinde erişilmiştir.
  • Irwing, P., Hamza, A., Khaleefa, O. ve Lynn, R. (2008). Effects of Abacus training on the intelligence of Sudanese children. Personality & Individual Differences, 45(7), 694-696.
  • Kojima, T. (1954). The Japanese Abacus: Its Use and Theory. Tokyo: Charles E. Tuttle Company.
  • Lean, C. B. ve Lan, O. S. (2005). Comparing Mathematical Problem Solving Ability of Pupils Who Learn Abacus Mental Arithmetic and Pupils Who Do Not Learn Abacus Mental Arithmetic.
  • http://www.recsam.edu.my/cosmed/cosmed05/AbstractsFullPapers2005/ files%5Csubtheme1%5CCBL.pdf sitesinden 16.11.2013 tarihinden erişilmiştir. Lee, Y., Lu, M. ve Ko, H. (2007). Effects of skill training on working memory capacity. Learning and Instruction, 17, 336-344.
  • Meb, (2009). TTKB, Matematik Dersi (1-5. Sınıflar) Öğretim Programı. http://ttkb. meb.gov.tr/www/ogretim-programlari/icerik/72 sitesinden 15.10.2012 tarihinde erişilmiştir.
  • Nolan, C. Y. ve Morris, J. E. (1964). Japanese abacus as a computational aid for blind children. Exceptional Children, 31, 15-17.
  • Samoly, K. (2012). The History of the Abacus. Ohio Journal Of School Mathematics, 65, 58-66.
  • Siang K. T. (2007) The modality factor in two approaches abacus-based calculation and its effects on mental arithmetic and school mathematics achievements.
  • Yayınlanmamış Doktora tezi, University Sains, Malaysia. Sim, J. ve Wright, C. C. (2005). The Kappa Statistic in reliability studies: use, interpretation, and sample size requirements. Physical Therapy, 85(3), 257–268.
  • Stigler, W. J., Chalip L. ve Miller K. F. (1986). Consequences of Skill: The Case of Abacus Training in Taiwan. American Journal of Education, 94(4), 447-479.
  • Spitzer, H. F. (1942). The Abacus in the Teaching of Arithmetic. The Elementary School Journal, 42(6), 448-451.
  • Takashi H., Takekiho H., Kazuo, I. ve Hiroyuki F. (1989). Digit memory of soroban experts: evidence of utilization of mental imagery. Cognitive Psychology. 3(1), 23-33
  • Thevenot, C. ve Castel, C. (2012). Relationship and transfer between mental and written arithmetic. Journal of Cognitive Psychology, 24(3), 286-294.
  • Yıldırım A. ve Şimşek H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (6. Baskı) Seçkin Yayınları. Ankara.
  • Wang, Y., Geng, F., Hu, Y., Du, F. ve Chen, F. (2013). Numerical processing efficiency improved in experienced mental abacus children. Cognition, 127(2), 149-158
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57AN44BR
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Yusuf Kenan Şahiner Bu kişi benim

Süleyman Nihat Şad Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 10

Kaynak Göster

APA Şahiner, Y. K., & Şad, S. N. (2016). Zihinsel Aritmetik Eğitimine İlişkin Öğrenci Öğretmen ve Veli Görüşleri. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama(10), 113-136.