Disiplinler arası öğrenim batılı ülkelerin çoğunda sağlık ve sosyal bakım profesyonellerinin müfredat programlarına yerleştirilmiştir. Disiplinler arası öğrenme, sağlık ve sosyal alanlarında eğitim alan öğrencilerin, ortak öğrenme metodlarıyla, eğitime katılarak yeterliliklerini, kabiliyetlerini ve kendilerini tanımalarını sağlayacak modern öğretim metodlarıyla geleceğe yönelik iş gücünün yaratılmasını sağlar. Sağlık ve sosyal bakım alanlarında işbirliği ile çalışarak daha iyi sonuçlar alabilmek için modernize edilmiş müfredatlar Türkiye’de uygulamaya geçirilmelidir. Özel çalışma modelleri, prosedürler oluşturarak disiplinler arası eğitim programları için kalite güvencesi mekanizmalarının kurulmasına ihtiyaç vardır. Ortak eğitim programları daha küçük ölçekte sağlık ve sosyal bilimler fakültelerinde test edilebilir. Asıl sorun disipliner arası öğrenmenin uzun vadede yükseköğretim programlarına yerleşmesi olacaktır. Disiplinler arası öğrenmede uygulanacak bir çok öğrenme teorileri mevcuttur. Bu yazıda öğrenme teorileri ana hatlarıyla sunulmuştur
Disiplinler arası eğitim işbirlikçi pratik disiplinler arası ekip çalışması sağlık ve sosyal bilimlerde eğitim müfredat ayarlaması
Interprofessional learning is embedded within health and social care professional curricula in many countries. Interprofessional learning has become synonymous with modernization of helping to breakdown traditional ways of teaching, preparing students in a reformed and innovative ways. The new learning methods will enhance the team working and partnership work once health and social care students are educated together that will prepare them to work collaboratively in delivering their professional input more efficiently. There is a need to install mechanisms of quality assurance for interprofessional education programmes by creating specific working models, procedures and tools in Turkey. There is a plethora of learning theories that could be adapted to interprofessional learning. IPE is the only way of developing more team work approaches to the multi-faceted health and social care problems that patients experience. There are many learning theories related to interprofessional education some of which were presented in this article in a broader way
Interprofessional education (IPE) collaborative practice interdisciplinary team work health and social work education curriculum alignment
Diğer ID | JA57MU49SU |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 8 |