Eğitim bütün dünyada bir değişim geçirmektedir. Her iki ülkede, Türkiye ve ABD, kendi özgün koşullarına uygun olarak eğitimde ciddi değişimler yaşamaktadırlar. Bu makalede iki ülkenin okul müdürlerinin kendi özgün koşullarındaki çalışma ve iş becerileri değerlendirilmektedir. Okul müdürlerinin değişimdeki rolü öteden beri literatür de tartışılan bir konudur. Eğitimde reform çabaları, okul müdürlerinin rol ve becerileni de değiştirmiş bulunmaktadır. Bu araştırmada iki ülke okul müdürlerinin yedi liderlik alanı karşılaştırılmaya çalışılmıştır. Bu alanlar: Karakter, mesleki bilgi, mesleki beceri, yönetim stili, idari görevler, personel yönetimi ve öğrenci işlerinin yönetimi
Okul müdürlerinin rolü Türk okul müdürleri Amerikan okul müdürleri eğitimde politika ve reform
Education systems in many countries are in a state of dramatic change. Two countries, Turkey and the United States, have faced new and similar challenges brought about by recent changes in policy and economic conditions. Both countries have undergone critical transformations in how schools serve their citizens and how the public finances the educational programs. At the heart of these changes is the role of the school principal. The role has increased in complexity and requires new skills and ways of working. This paper attempts to address the similarities and differences between school principals in two very different cultures through seven leadership areas: character, professional knowledge, professional skill, administrative style, administrative duties, personnel management, and student affairs management
Principal’s role Turkish principals United States principal policy and reform
Diğer ID | JA57TZ65JZ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Sayı: 4 |