BibTex RIS Kaynak Göster

Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden

Yıl 2011, Sayı: 4, 43 - 54, 23.07.2016

Öz

Bu araştırmada, Denizli Bilim ve Sanat Merkezine (BİLSEM) devam eden üstün yetenekli öğrencilerin fen tutumlarının; öğrencilerin cinsiyeti, öğrenme stilleri ve ailelerinin eğitim düzeyi gibi değişkenlere bağlı olarak incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklemini 2010–2011 eğitim-öğretim yılında Denizli Bilsem devam eden 34 ilköğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin fene karşı tutumları belirlemek için Köse (2004) tarafından geliştirilen “Fen Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde, frekans, yüzde ve aritmetik ortalamalar için Mann-Whitney U ve varyans analizlerinde Kruskal Wallis H analiz tekniklerinden yararlanılmıştır. Analiz sonuçları öğrencilerin fene karşı tutumlarının cinsiyet, öğrenme stili ve aile eğitim düzeyine göre farklılık göstermektedir

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2001).Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Eduser Yayınları
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Çakır, N. K., Şenler, B., Taşkın, B. G. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (4), 637-655.
  • Dağlıoğlu, E. (2004), Üstün Yetenekli çocuklar bildiriler kitabı. A. Kulaksızoğlu, A. E. Bilgili, M. R. Şirin (eds), 1. Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, 6 Eylül 2004-İstanbul: Bildiriler (s.75-84). İstanbul:Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Enç, M., Çağlar D., Özsoy, Y. (1975). Özel eğitime giriş Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Kalite Matbaası. Gardner, P. L. (1975). Attitudes to science, Studies in Science Education, 2 (1),1-41.
  • Genç, M. 2001, İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarının değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Gökdere, M. & Küçük, M.. (2003a). Üstün Yetenekli Çocukların Fen Eğitimindeki Durum: Türkiye Örneklemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 101 124.
  • Gökdere M. Küçük M. ve Çepni, S. (2003b). Gifted science education in turkey: gifted teachers’ selection, perspectives and needs. Asia- Pacific Forum on Science Learning and Teaching. 4 (2).1-8.
  • Köse, S. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarında fotosentez ve bitkilerde solunum konularında görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde kavram haritalarıyla verilen kavram değişim metinlerinin etkisi. Yayınlanmış doktora tezi, KTÜ, Trabzon.
  • Külçe, C. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • MEB. (2001). Hizmet içi eğitim program kitapçığı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2002). Hizmet içi eğitim program kitapçığı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Osborne, J., Simon, S., Collins, S. (2003) Attitudes towards science: a review of the literature and its implications, International Journal of Science Education, 25 (9), 1049-1079.
  • Papanastasiou, C. ,(2002) School teaching and family influence on student attitudes toward science: based on TIMMS (the Third International Mathematics and Science Study) Data for Cyprus, Studies in Educational Evaluation, 28(1), 71-76.
  • Renzulli, J.S, & Reis, S. M. (1985). The schoolwide enrichhment model: A comprehensive plan for educational excellence. Mansfield Center,CT: Creative Learning Press.
  • Robertson, I, J. (1987). Girls and boys and practical science. International Journal of Science Education, 9 (1), 505–518.
  • Robinson, N., Olszewski M.(1997). Gifted and talented children: ıssues for pediatricians, Pediatrics in Rewiev, 18, 83-90.
  • Tebliğler Dergisi (2001) Milli eğitim bakanlığı bilim ve sanat merkezleri yönergesi. http://orgm.meb.gov.tr/ Mevzuat/yonergeler/Bilim_Sanat_Yeni_Yonerge .doc, 10.03.2010 tarihinde alındı.
  • Tereci, H., Aydın, M. & Orbay, M. (2008) Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrencilerin fen tutumlarının incelenmesi: Amasya BİLSEM Örneği. Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi, 16-17 Mayıs 2008, Ankara
  • Türkmen, L. (2008). Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören birinci sınıf düzeyinden dördüncü sınıf düzeyine gelen öğretmen adaylarının fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 91-106.
  • Weinburgh, M.H. (1995). Gender differences in student attitudes toward science: a meta-analysis of the literature from 1970 to 1991. Journal of Research in Science Teaching, 32, 387–398.

Attitudes Towards Science of The Gifted Students Studying At Science And Art Center: A Case Study From Denizli

Yıl 2011, Sayı: 4, 43 - 54, 23.07.2016

Öz

The purpose of this research is to examine the attitudes of primary students that study at gifted students’ school (BİLSEM). A total of 34 primary school students participated in the research in Denizli BİLSEM schools in 2010-2011 academic year. As data gathering tool “Science Attitude Scale” developed by Köse (2004) was used in the study in the form of survey model. In data analysis phase, frequency, percentage, arithmetic mean, Mann-Whitney U and one way variance analysis Kruskal Wallis H were used. According to the results of the study, gifted students have positive attitudes towards sciencet. Another result indicated that gifted students’ attitudes towards science showed significant differences according to “gender” “learning style” and education levels of the parents variants

Kaynakça

  • Akarsu, F. (2001).Üstün yetenekli çocuklar. Ankara: Eduser Yayınları
  • Aşkar, P. ve Akkoyunlu, B. (1993). Kolb öğrenme stili envanteri. Eğitim ve Bilim, 87, 37-47.
  • Çakır, N. K., Şenler, B., Taşkın, B. G. (2007). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumlarının belirlenmesi, Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 5 (4), 637-655.
  • Dağlıoğlu, E. (2004), Üstün Yetenekli çocuklar bildiriler kitabı. A. Kulaksızoğlu, A. E. Bilgili, M. R. Şirin (eds), 1. Üstün Yetenekli Çocuklar Kongresi, 6 Eylül 2004-İstanbul: Bildiriler (s.75-84). İstanbul:Çocuk Vakfı Yayınları.
  • Enç, M., Çağlar D., Özsoy, Y. (1975). Özel eğitime giriş Ankara: Ankara Üniversitesi Eğitim Fakültesi Yayınları, Kalite Matbaası. Gardner, P. L. (1975). Attitudes to science, Studies in Science Education, 2 (1),1-41.
  • Genç, M. 2001, İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin fen bilgisi dersine karşı tutumlarının değerlendirilmesi, (Yayımlanmamış yüksek lisans tezi), Celal Bayar Üniversitesi, Manisa.
  • Gökdere, M. & Küçük, M.. (2003a). Üstün Yetenekli Çocukların Fen Eğitimindeki Durum: Türkiye Örneklemi. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri Dergisi, 3 (1), 101 124.
  • Gökdere M. Küçük M. ve Çepni, S. (2003b). Gifted science education in turkey: gifted teachers’ selection, perspectives and needs. Asia- Pacific Forum on Science Learning and Teaching. 4 (2).1-8.
  • Köse, S. (2004). Fen bilgisi öğretmen adaylarında fotosentez ve bitkilerde solunum konularında görülen kavram yanılgılarının giderilmesinde kavram haritalarıyla verilen kavram değişim metinlerinin etkisi. Yayınlanmış doktora tezi, KTÜ, Trabzon.
  • Külçe, C. (2005). İlköğretim ikinci kademe öğrencilerinin fen bilgisi dersine yönelik tutumları. Yayınlanmamış yüksek lisans tezi, Pamukkale Üniversitesi, Denizli.
  • MEB. (2001). Hizmet içi eğitim program kitapçığı. Ankara: MEB Yayınları.
  • MEB. (2002). Hizmet içi eğitim program kitapçığı. Ankara: MEB Yayınları.
  • Osborne, J., Simon, S., Collins, S. (2003) Attitudes towards science: a review of the literature and its implications, International Journal of Science Education, 25 (9), 1049-1079.
  • Papanastasiou, C. ,(2002) School teaching and family influence on student attitudes toward science: based on TIMMS (the Third International Mathematics and Science Study) Data for Cyprus, Studies in Educational Evaluation, 28(1), 71-76.
  • Renzulli, J.S, & Reis, S. M. (1985). The schoolwide enrichhment model: A comprehensive plan for educational excellence. Mansfield Center,CT: Creative Learning Press.
  • Robertson, I, J. (1987). Girls and boys and practical science. International Journal of Science Education, 9 (1), 505–518.
  • Robinson, N., Olszewski M.(1997). Gifted and talented children: ıssues for pediatricians, Pediatrics in Rewiev, 18, 83-90.
  • Tebliğler Dergisi (2001) Milli eğitim bakanlığı bilim ve sanat merkezleri yönergesi. http://orgm.meb.gov.tr/ Mevzuat/yonergeler/Bilim_Sanat_Yeni_Yonerge .doc, 10.03.2010 tarihinde alındı.
  • Tereci, H., Aydın, M. & Orbay, M. (2008) Bilim ve sanat merkezlerine devam eden öğrencilerin fen tutumlarının incelenmesi: Amasya BİLSEM Örneği. Üstün Zekalı ve Yetenekli Çocuklar Kongresi, 16-17 Mayıs 2008, Ankara
  • Türkmen, L. (2008). Sınıf öğretmenliği programında öğrenim gören birinci sınıf düzeyinden dördüncü sınıf düzeyine gelen öğretmen adaylarının fen bilimlerine ve öğretimine yönelik tutumları, Kastamonu Eğitim Dergisi, 91-106.
  • Weinburgh, M.H. (1995). Gender differences in student attitudes toward science: a meta-analysis of the literature from 1970 to 1991. Journal of Research in Science Teaching, 32, 387–398.
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA57UG52JD
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Üstün Yetenekli Öğrencilerin Bu kişi benim

KADİR Bilen Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Temmuz 2016
Gönderilme Tarihi 23 Temmuz 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 4

Kaynak Göster

APA Öğrencilerin, Ü. Y., & Bilen, K. (2016). Bilim ve Sanat Merkezlerine Devam Eden. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama(4), 43-54.