Tarihsel süreç içerisinde üzerinde en fazla tartışmaların yaşandığı ahlak ve ahlaki değerlerin oluşumu, gelişimi ve eğitimi konusu, günümüzün de temel problemlerinden birini oluşturur. Küreselleşme, bilimsel gelişmeler ve iletişim alanındaki ilerlemeler gibi birçok gelişme, neredeyse her toplumun her bireyinin amaçlarını, beklentilerini ve değerlerini değiştirdi. Fakat yaşanan bu gelişmeler ahlaki değerler eğitimi ve değerlerin aktarımını olumsuz yönde etkiledi ve bu, çocukların karakterini inşa etmede, hayatta uygulayabilecekleri değer ve ahlakı öğretmek gibi daha büyük bir probleme yol açtı. Bu durum küresel bağlamda yeni arayışları beraberinde getirirken, konunun temelde bir eğitim problemi olduğu açığa çıkmıştır. Bu bağlamda bu çalışma, okul öncesi dönemde ahlaki gelişim ve ahlaki değerler eğitimini inceleyecektir
One of the main problems that the school or educational systems face is that of the development and education of moral and moral values in teaching that were made intense debates throughout historical process. A lot of developments such as globalization, scientific progress and communication changed the aims, expectations and values of every person almost in any type of society. Unfortunately such developments have affected the moral values education and transferring of value in negative aspects, thus this caused a much important issue, which builds children’s character by teaching those morals and values for daily life. When this new situation brought about new efforts in the global context, at the same time, it caused a new educational problem. In this context, this article examines moral development and education of moral values in the preschool period
Diğer ID | JA58BG43CP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Gönderilme Tarihi | 23 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |