Bugün gelinen noktada Türkiye’nin, modernleşme tarihinde yaşadığı patolojik durum ve ifrat - tefrit kıskacında
tahrip olmuş nesillerinden sonra, yeni bir nesil için yeni ve doğru bir başlangıca ihtiyacı olduğu ortadadır. Türkiye bu
başlangıcı hiç kuşku yok ki öncelikle eğitim politikalarında ve felsefesinde önemli bir değişikliğe giderek başlatabilir.
Hiç kuşku yok ki söz konusu yeni başlangıcın gerçek mimarları öğretmenler olabilir.
Türkiye için öğretmen sorunu bir beka sorunudur. İdeal bir öğretmen için kafa yormak ve acilen böyle bir öğretmen
modelini sürece dâhil etmek Türkiye için kaçınılmazdır. Bu bağlamda düşünüldüğünde, bugün Türkiye’de siyasal ve
toplumsal koşullar son yüz elli yılda olmadığı kadar müsait görünmektedir.
Bu noktada, Türkiye’nin yeni öğretmen kuşağı, yukarıdaki sözü edilen büyük dönüşümü gerçekleştirecek özelliklere
sahip olmalıdır. Bir yeni tarihsel toplumsal inşanın yapı taşı olacak yeni öğretmen, bunu hem kendisi hem de yeni
nesiller üzerinden yaparken, aynı zamanda çok önemli bir tarihsel sorumluluğu yerine getirmiş olacaktır. Bu noktada
ideal bir öğretmen kuşağı için var olan sorunları çözerek şartları hazırlayacak bir politik öncelik ise kaçınılmazdır.
Türkiye’de yeni gelişen, yeniden bir büyük dünya gücü ve medeniyet inşacısı olma iradesinin sözü edilen yeni
öğretmen marifetiyle ancak yeni nesillerde derin ve köklü bir sonuca dönüştürülmesinin mümkün olabileceği akıldan
uzak tutulmamalıdır.
Kumar, Krishna. Social Character of Learning. New Dalhi: Sage Publication,1989 Levine,D.U.,Robert J. Havighurst. Society and Education. London: Allyn and Bacon, 1992
Narasaiah, M.L. Educatıon and Globalisation. New Delhi: Discovery Publıshıng House, 2008
Parelius, R.J., A.P. Parelius. The Sociology of Education. New Jersey: Prentice Hall,1987
Taşpınar, Mehmet ve Diğerleri. Öğretmenlik mesleği. Ankara: Üniversite Kitap,2002
Vural, Birol. Yetkin-İdeal Vizyoner Öğretmen. İstanbul: Hayat Yayınları,2003
Yaman, Ertuğrul. Eğitimde Yeni Ufuklar. Ankara:Polatlı Belediyesi Yayını, 2011
Yazıcı ve Diğerleri: Sosyoloji / İnsan ve Toplum. Ankara: A Kitap, 2015
Kumar, Krishna. Social Character of Learning. New Dalhi: Sage Publication,1989 Levine,D.U.,Robert J. Havighurst. Society and Education. London: Allyn and Bacon, 1992
Narasaiah, M.L. Educatıon and Globalisation. New Delhi: Discovery Publıshıng House, 2008
Parelius, R.J., A.P. Parelius. The Sociology of Education. New Jersey: Prentice Hall,1987
Taşpınar, Mehmet ve Diğerleri. Öğretmenlik mesleği. Ankara: Üniversite Kitap,2002
Vural, Birol. Yetkin-İdeal Vizyoner Öğretmen. İstanbul: Hayat Yayınları,2003
Yaman, Ertuğrul. Eğitimde Yeni Ufuklar. Ankara:Polatlı Belediyesi Yayını, 2011
Yazıcı ve Diğerleri: Sosyoloji / İnsan ve Toplum. Ankara: A Kitap, 2015
Yazıcı, E. (2016). Olan-Olması Gereken Perspekti nden Bir Medeniyet İnşacısı ve Eğitim Emekçisi Olarak Öğretmen. Eğitim Ve İnsani Bilimler Dergisi: Teori Ve Uygulama, 7(13), 147-162.