Bu çalışmada öğretmenlerin e-içerik geliştirme becerilerinin artırılmasına yönelik
uygulanan bir hizmet içi eğitim (HİE) programı öğretmenlerin görüşlerine göre incelenmiştir.
Çalışmaya Milas ilçesinde çeşitli okullarda görev yapan farklı branşlardan bir araya gelen
toplam 21 branş öğretmeni katılmıştır. Çalışma için geliştirilen HİE programı 9 saatlik olup,
3 günde öğretmenlerin ders dışı zamanlarında uygulanmıştır. Çalışma yöntem olarak karma
yapıda olup, hem nitel hem de nicel yaklaşımlar kullanılmıştır. Çalışmada veri toplama aracı
olarak; öğretmen görüşme formları ve akademik başarı testi kullanılmıştır. Öntest-Sontest
puanlarına göre anlamlı bir farklılık olup olmadığı, Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılarak
puanlar arasında anlamlı bir farklılık olduğu belirlenmiştir. Görüşme formlarından elde
edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Buna göre katılımcılar kursun
hedef-içerik, süre, öğrenme-öğretme süreçleri, değerlendirme öğeleri ile ilgili görüşlerini
belirtmişlerdir. Kursun uygulama sürecine daha çok ağırlık verilmesi gerektiğini,
e-içeriklerin sınıf ortamında kullanılarak daha etkin eğitim-öğretim yapılabileceğini, eğitim
teknolojilerinin şimdiye kadar etkili bir şekilde kullanılamadığını ifade etmişlerdir.
Hizmet içi eğitim teknopedogojik yeterlik e-içerik geliştirme
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2017 |
Gönderilme Tarihi | 9 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Sayı: 15 |