Bu araştırmanın amacı portfolyonun öğretmen denetiminde kullanımının etkililiğini tespit etmektir. Bu araştırmada nitel araştırma deseni olan olgu bilim deseni kullanılmıştır. Çalışmada maksimum çeşitlilik örneklemesi tercih edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunda on beş öğretmen, on beş okul yöneticisi yer almaktadır. Veriler Düzce ilinde toplanmıştır. Araştırmada öğretmen ve okul yöneticilerine alternatif ölçme ve değerlendirme araçlarından biri olan portfolyo hakkında bildikleri, portfolyonun öğretmen değerlendirmesinde kullanılabilirliği, öğretmen değerlendirmesinde kullanılacak portfolyonun nasıl kullanılması gerektiği ve öğretmen değerlendirmesinde kullanılacak portfolyonun olumlu ve olumsuz yönleri sorulmuş ve sonuçlar tespit edilmeye çalışılmıştır. Görüşmelerden elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma bulguları portfolyonun öğretmenlerin gelişimini takip etme, süreç değerlendirmesi yapma, amaçlara yönelik kullanım, kişisel özellikleri yansıtma ve iletişimi geliştirme gibi önemli rolleri olduğunu göstermektedir. Öğretmenlerin sınıf içerisinde kullandıkları öğretim yöntem ve tekniklerinin etkililiğini artırmaktadır. Portfolyo dosyaların kolayca arşivlenmesi, erişilebilir olması ve gelecekte değerlendirme için etkili bir şekilde kullanılmasını sağlar. Ancak portfolyo öğretmenler için ek bir iş yükü getirmekle birlikte bu durum öğretmenlerin motivasyonunu olumsuz etkilemektedir. Ayrıca öğretmenlerin birbirine benzer veya aynı dosyalar oluşturması değerlendirmenin gerçekçi olmamasına neden olabilir.
Öğretmen denetimi Öğretmen değerlendirme Portfolyo kullanımı
The purpose of this research is to determine the effectiveness of using the portfolio under teacher supervision. In this research, the phenomenology design, which is a qualitative research design, was used. Maximum diversity sampling was preferred in the study. The study group of the research includes fifteen teachers and fifteen school administrators. The data was collected in Düzce province. In the research, teachers and school administrators were asked what they knew about portfolio, which is one of the alternative measurement and evaluation tools, the usability of portfolio in teacher evaluation, how the portfolio to be used in teacher evaluation should be used, and the positive and negative aspects of the portfolio to be used in teacher evaluation, and the results were tried to be determined. The data obtained from the interviews were analyzed with the descriptive analysis technique. Research findings show that portfolios have important roles such as tracking teachers' development, making process evaluations, using them for purposes, reflecting personal characteristics and improving communication. It increases the effectiveness of the teaching methods and techniques that teachers use in the classroom. It enables portfolio files to be easily archived, accessible and used effectively for future evaluation. However, portfolio brings an additional workload for teachers, and this negatively affects teachers' motivation. In addition, teachers creating similar or identical files may cause the evaluation to be unrealistic.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitimde Denetim |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | |
Gönderilme Tarihi | 30 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 30 |