BibTex RIS Kaynak Göster

The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, - , 01.12.2012

Öz

The purpose of this research is to set the effect of Layered Curriculum on learning-teaching processes. The research was conducted on 2011-2012 educational year. The implementation process, which lasted for 4 weeks, was carried out with the theme named “The World of All of Us” in Social Studies lesson at 5th grade. Observation and interview methods are used for collecting the data needed for the research. As data collection tools semi-structured interview form and researcher’s diary were benefited from. The data obtained during the study was assessed with the content analysis and descriptive analysis method. According to the findings of the study, it is found that layered curriculum increased the motivation and attendance of the students to the lessons by making the learning-teaching process pleasurable for them however sporadically a noise environment could occur and it could become difficult to manage the time effectively reserved for the lessons due to the activities enforced simultaneously

Kaynakça

  • Bailey, K.D. (1982). Methods of social research . New York, NY: The Free Press.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Başbay, A. (2005). basamaklı öğretim programı: Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Ph.D. dissertation,
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Briggs, C. (1986). Learning how to ask: A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge University Pres.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Deneysel Desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Demirel, Ö. at al. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72–90.
  • Dr.Kathie Nunley’s Website for Educators. (ty). Access: 10/10/2010, http://www.help4teachers.com/
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Goad, M.D& Kelly, L. (2002). The Layered curriculum “how to engage all learners”.
  • Access: 10/12/2010, University of Tamucc Ağ Sitesi: hptt// ecdc.tamucc.edu/Induction/Seminars/lc.ppt. .
  • Karakuş, F. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde yapıcı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Ph.D. dissertation, Adana.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Access: 3/6/2012, http://talimterbiye.mebnet.net/
  • Mili Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Nunley, K.F. (2004). Layered curriculum. Armherst: Brain.org Publication.
  • Practical Classroom Applications of current Brain Research. (ty). Acces:6/9/201, http://www.brains.org/ Safran, M. (1993). Tarih öğretiminin eğitsel amaçları. Ankara: Belleten.
  • Sönmez, V. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi-Sosyal bilgiler öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Tüfekçi, S. (2005). Beyin temelli öğrenmenin erişiye, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme süreçlerine etkisi. Ph.D. dissertation, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Varış,F. (1998). Eğitim bilimine giriş, Alkım Yayınları: İstanbul.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Vll. Ulusal Eğitim
  • Bilimleri Kongresi, Konya: Selçuk Üniversitesi, 695-701. Yavuz, K. E. (2001). Eğitim-öğretimde çoklu zeka teorisi ve uygulamaları. Ankara:
  • Özel Ceceli Okulları Yayınları. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.
  • Ankara: Seçkin Yayınları.

The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course

Yıl 2013, Cilt: 6 Sayı: 2, - , 01.12.2012

Öz

-

Kaynakça

  • Bailey, K.D. (1982). Methods of social research . New York, NY: The Free Press.
  • Balcı, A. (2009). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Başbay, A. (2005). basamaklı öğretim programı: Eğitimde yeni yönelimler. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Başbay, A. (2006). Basamaklı öğretim programıyla desteklenmiş proje tabanlı öğrenmenin sürece, öğrenen ve öğretmen görüşlerine etkisi. Ph.D. dissertation,
  • Hacettepe Üniversitesi, Ankara. Briggs, C. (1986). Learning how to ask: A sociolinguistic appraisal of the role of the interview in social science research. Cambridge University Pres.
  • Büyüköztürk, Ş. (2005). Deneysel Desenler: Öntest-sontest kontrol grubu desen ve veri analizi. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Demirel, Ö. (2007). Kuramdan uygulamaya eğitimde program geliştirme. Ankara: Pegem-A Yayınları.
  • Demirel, Ö. at al. (2006). Basamaklı öğretim programının süreç ve ürün açısından değerlendirilmesi. Milli Eğitim Dergisi, 172, 72–90.
  • Dr.Kathie Nunley’s Website for Educators. (ty). Access: 10/10/2010, http://www.help4teachers.com/
  • Erden, M. (1998). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Anı Yayınları.
  • Goad, M.D& Kelly, L. (2002). The Layered curriculum “how to engage all learners”.
  • Access: 10/12/2010, University of Tamucc Ağ Sitesi: hptt// ecdc.tamucc.edu/Induction/Seminars/lc.ppt. .
  • Karakuş, F. (2006). Sosyal bilgiler öğretiminde yapıcı öğrenme ve otantik değerlendirme yaklaşımlarının öğrencilerin akademik başarı, kalıcılık ve sosyal bilgiler dersine yönelik tutumlarına etkisi. Ph.D. dissertation, Adana.
  • Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı. Access: 3/6/2012, http://talimterbiye.mebnet.net/
  • Mili Eğitim Bakanlığı. (2005). İlköğretim sosyal bilgiler dersi öğretim programı ve kılavuzu (4-5. Sınıflar). Ankara: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları.
  • Nunley, K.F. (2004). Layered curriculum. Armherst: Brain.org Publication.
  • Practical Classroom Applications of current Brain Research. (ty). Acces:6/9/201, http://www.brains.org/ Safran, M. (1993). Tarih öğretiminin eğitsel amaçları. Ankara: Belleten.
  • Sönmez, V. (2009). Öğretim ilke ve yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Program geliştirmede öğretmen el kitabı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sönmez, V. (2007). Sosyal bilgiler öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Sözer, E. (1998). Sosyal bilimler kapsamında sosyal bilgilerin yeri ve önemi-Sosyal bilgiler öğretimi, Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları, Eskişehir.
  • Tüfekçi, S. (2005). Beyin temelli öğrenmenin erişiye, kalıcılığa, tutuma ve öğrenme süreçlerine etkisi. Ph.D. dissertation, Hacettepe Üniversitesi, Ankara.
  • Varış,F. (1998). Eğitim bilimine giriş, Alkım Yayınları: İstanbul.
  • Yaşar, Ş. (1998). Yapısalcı kuram ve öğrenme-öğretme süreci. Vll. Ulusal Eğitim
  • Bilimleri Kongresi, Konya: Selçuk Üniversitesi, 695-701. Yavuz, K. E. (2001). Eğitim-öğretimde çoklu zeka teorisi ve uygulamaları. Ankara:
  • Özel Ceceli Okulları Yayınları. Yıldırım, A. & Şimşek, H. (2006). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri.
  • Ankara: Seçkin Yayınları.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Emine Seda Gün Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 6 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Gün, E. S. (2012). The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course. International Journal of Instruction, 6(2).
AMA Gün ES. The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course. International Journal of Instruction. Aralık 2012;6(2).
Chicago Gün, Emine Seda. “The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course”. International Journal of Instruction 6, sy. 2 (Aralık 2012).
EndNote Gün ES (01 Aralık 2012) The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course. International Journal of Instruction 6 2
IEEE E. S. Gün, “The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course”, International Journal of Instruction, c. 6, sy. 2, 2012.
ISNAD Gün, Emine Seda. “The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course”. International Journal of Instruction 6/2 (Aralık 2012).
JAMA Gün ES. The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course. International Journal of Instruction. 2012;6.
MLA Gün, Emine Seda. “The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course”. International Journal of Instruction, c. 6, sy. 2, 2012.
Vancouver Gün ES. The Reflections of Layered Curriculum to Learning-Teaching Process in Social Studies Course. International Journal of Instruction. 2012;6(2).