Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

OECD ÜLKELERİ İLE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 72 - 82, 28.12.2020

Öz

Eğitim bir toplumun her alanda kalkınmasının temelidir. Bu nedenle tüm ülkeler için önemli bir konu haline gelmiştir. Çalışmamızda, OECD Raporunda (OECD Library Education at a Glance 2020) yer alan eğitim alanında en iyi ülkeler sıralamasındaki ilk beş ülkenin eğitim sistemi ile Türkiye’nin eğitim sisteminin sayısal ve ekonomik verileri ele alınarak karşılaştırması yapılacaktır. Bu kapsamda raporda yer alan öğrenci başına düşen okul ve sınıf sayıları, öğretmen sayıları ile sınıf başına düşen öğrenci sayıları, 25-34 yaş yetişkinlerin eğitim durumları verileri analiz edilecektir. Bu veriler ile bu ülkelerin öğrenci başına düşen harcama miktarları, eğitim harcamalarının GSYİH’ya oranları ve eğitim harcamalarının kamu harcamaları içerisindeki payları karşılaştırılarak analizler yapılacaktır. Çalışmada karşılaştırma yapılacak ülkeler ise Finlandiya, Estonya, Japonya, Güney Kore, Kanada ve Türkiye’dir.

Yıl 2020, Cilt: 2 Sayı: 2, 72 - 82, 28.12.2020

Öz

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hilal Bilgen Bu kişi benim 0000-0003-0290-3222

Yeliz Aycan Bu kişi benim 0000-0002-8114-4246

Yayımlanma Tarihi 28 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 2 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Bilgen, H., & Aycan, Y. (2020). OECD ÜLKELERİ İLE TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNİN KARŞILAŞTIRILMASI. Turkuaz Uluslararası Sosyo-Ekonomik Stratejik Araştırmalar Dergisi, 2(2), 72-82.