The aim of this study was to
investigate the role of Turkish teacher candidates in making unprepared speech
justification according to gender variable. In this study, the justification model
of Toulmin (1958) was used to collect data. The data were analyzed using the
Argumentation assessment scale developed by Erduren, Simon and Osborne (2008).
Lewandowski (1990: 86) justifies, araç The means of convincing means to
understand and to decide; suspicious, motivating, rational tool. Sentence to
justify a thesis.. The study group consisted of 40 students from Mersin
University, Faculty of Education, Department of Turkish Language Teaching.
Within the scope of the research, it was seen that female candidates used more
justification roles than male candidates in using justification role.
Bu araştırma, Türkçe öğretmen
adaylarının hazırlıksız konuşma sürecinde gerekçelendirme yaparken
kullandıkları rollerin cinsiyet değişkenine göre incelenmesi amacıyla
yapılmıştır. Çalışmada veri toplamak amacıyla Toulmin’in (1958) gerekçelendirme
modelinden yararlanılmıştır. Verilerin analizinde Erduren, Simon ve Osborne’un
(2008) geliştirdikleri Argümantasyon değerlendirme ölçeğinden yararlanılmıştır.
Lewandowski (1990: 86) gerekçelendirmeyi, “İnandırma aracı anlamayı ve karar
vermeyi sağlayan araç; kuşkuları giderici, devindirici, akılcı bir araç. Bir
tezi gerekçelendirmeye yönelik tümce.” olarak belirtiyor. Araştırmanın çalışma grubu Mersin
üniversitesi Eğitim Fakültesi Türkçe öğretmenliği bölümü öğrencilerinden 40
kişi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında, gerekçelendirme rolü kullanmada
kadın adayların erkek adaylara oranla daha fazla gerekçelendirme rolü
kullandıkları görülmüştür.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 16 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 Sayı: 2 |