This research was conducted to reveal the views of primary school grade 1 students’ parents regarding the distance education process during the pandemic. For this purpose, a phenomenological design, one of the qualitative research approaches, was employed. The research was carried out with the parents of 12 primary school students studying in public schools in Adana. In the study, a criterion sampling type was chosen from purposeful sampling methods. The data were collected online using a semi-structured form and analyzed using a descriptive analysis method. Within the scope of the research findings, it was concluded that students experienced adaptation problems during the distance education process, parents were ignored by the students, this process caused health problems, and led to inequality of opportunity. In contrast, it was determined that this process created sincere relationships, and they had an opportunity to get to know their children closely. They stated that equal opportunities should be provided to students regarding this process, the infrastructure of EBA should be improved, and effective audio and video opportunities should be provided.
Bu araştırma Pandemi sürecinde İlkokul 1.sınıf velilerin uzaktan eğitim sürecine ilişkin görüşlerini ortaya çıkarmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla nitel araştırma yaklaşımlarından fenomenolojik desenden yararlanılmıştır. Araştırma Adana ilinde devlet okullarında öğrenim gören 12 ilkokul öğrenci velisi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmada amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örneklemesi türü seçilmiştir. Araştırmadaki veriler online ortamda yarı yapılandırılmış form ile toplanmıştır. Elde edilen veriler betimsel analiz yöntemiyle çözümlenmiştir. Araştırma bulguları kapsamında uzaktan eğitim sürecinde öğrenciler uyum sorunu yaşadıkları, ebevyn olarak önemsenmediklerini, bu sürecin sağlık sorunları oluşturduğu ve fırsat eşitsizliği yarattığı sonucuna ulaşılmıştır. Buna karşın bu sürecin samimi ilişkiler oluşturduğu ve ve öğrencilerini yakından tanıma fırsatı buldukları belirlenmiştir. Bu sürece ilişkin öğrencilere eşit imkanlar sunulması gerektiğini, Eba altyapınsın geliştirilmesi ve etkili ses ve görüntü imkanının sunulması gerektiğini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Haziran 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 4 Sayı: 1 |