The aim of this study is to investigate the opinions of classroom teachers of 4th and 5th grades primary schools about teaching - learning component of social studies course curriculum. The qualitative data were collected through semi-structured interviews held with (n=17) classroom teachers working at primary schools located in the city center and provinces of Bolu during 2010-2011 academic year. For the analysis of the qualitative data, content analysis technique was used. The classroom teachers reported that the constructivist learning theory affects the roles of teachers and students in the teaching - learning component of social studies course curriculum and it is observed that they believed that the implementation of instructional activities during teaching - learning process have positive effects. Additionally, they stated that students are active participants due to the activity-based process, the learning process is less monotonous than the previous program and added that this fact facilitates and contributes to the better understanding of the students.
Bu araştırmanın amacı 4. ve 5. sınıflarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sosyal bilgiler dersi programının eğitim durumu ögesine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma verileri 2010 -2011 yılında yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak Bolu ili merkezi ve ilçelerindeki ilköğretim okullarında görev yapan (n=17) sınıf öğretmeniyle yapılan görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırmadan elde edilen nitel veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmaya katılan öğretmenler yapılandırmacı öğrenme anlayışının sosyal bilgiler dersi programının eğitim durumu ögesinde öğretmen ve öğrencilerin rollerini etkilediği ve öğrenme-öğretme sürecinde uygulanan öğrenme etkinliklerinin kullanılmasını olumlu olarak algıladıkları saptanmıştır. Bu bulguların yanı sıra öğretmenler, etkinlik temelli sürecin öğrencileri aktifleştirerek öğrenmeden daha fazla zevk almalarını sağladığını belirterek, öğrenme sürecinin daha önceki programların yürütülmesine oranla daha az monoton olduğu ve bu sürecin öğrencinin öğretmen tarafından daha iyi tanınmasına katkı sağladığını ifade ettikleri bulgularına erişilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 8 |