BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF DIGITAL NARRATION METHOD UPON THE SOCIAL VALUE JUDGEMENT OF STUDENTS

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 8, - , 01.08.2015

Öz

If the social values over time, which are unique for each society, were accepted by the individuals, the formation of healthy societies would be possible. The acquisitions which are related to the social values can only achieved via learning. The multimedia items used in digital narration method such as video, voice, text, animation can be an effective method in learning, as they appeal to many sensus. In this study, the effect of the digital narration method upon the social judgement attitude of students was questioned. For this purpose, the study which was executed with 37 students of the 2013-2014 academic term in Mustafa Kemal University in Kırıkhan Vocational School was patterned as unique group, preminary test and semexperimental. In the result of the study, it was understood whether there existed a meaningful relation between the preminary test data and the final test datum for related samples according to the "t test" records, in order to understand if the digital narration method is effecetive on the social value judgement of students.

DİJİTAL ÖYKÜLEME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMSAL DEĞER YARGILARINA ETKİSİ

Yıl 2015, Cilt: 4 Sayı: 8, - , 01.08.2015

Öz

Zaman içerisinde oluşan ve her toplumun kendine özgü olan toplumsal değerler bireyler tarafından benimsenirse sağlıklı toplumlar oluşabilir. Toplumsal değerler ile ilgili kazanımlar öğrenme yoluyla elde edilebilir. Dijital öyküleme yönteminde kullanılan video, ses, metin, animasyon gibi multimedya unsurları bir çok duyuya hitap etmesinden dolayı öğrenmede etkin bir yöntem olabilir. Çalışmada dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin toplumsal değer yargılarına etkisi araştırılmıştır. Bu amaçla Mustafa Kemal Üniversitesi Kırıkhan Meslek Yüksekokulunda 2013-2014 öğretim yılında öğrenim gören 37 öğrenci ile yürütülen çalışma tek grup ön test son test yarı deneysel olarak desenlenmiştir. Çalışma sonunda grubun ön test ile son test verileri arasında yapılan ilişkili örneklemler için t testi sonucuna göre dijital öyküleme yönteminin öğrencilerin toplumsal değer yargıları üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı anlaşılmıştır.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Fatih Balaman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Balaman, F. (2015). DİJİTAL ÖYKÜLEME YÖNTEMİNİN ÖĞRENCİLERİN TOPLUMSAL DEĞER YARGILARINA ETKİSİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8).