Mathematical literacy concept has been created after the reform movements in mathematics as a result of the changes in today's life conditions and qualifications expected from individuals. Self- efficacy is the belief of one's own abilities. It is targeted that prospective teachers have high level of mathematical literacy self-efficacy beliefs in mathematics education. The purpose of this research is to determine primary prospective mathematics teachers' mathematical literacy self-efficacy beliefs, and examine these beliefs in terms of gender and academic achievement. The research was carried out with the descriptive model. The study group consists of 168 primary prospective mathematics teachers. Mathematical Literacy Self-Efficacy Scale was used for data collection. The data were analyzed in terms of t-test, chi-square and correlation analysis. According to the result of the study, it was determined that primary prospective mathematics teachers' mathematical literacy self-efficacy were medium level. Furthermore, it was found that there weren't significant differences in primary prospective mathematics teachers' mathematical self-efficacy according to gender and academic achievement. And there wasn't a significant relationship between primary prospective mathematics teachers' mathematical self-efficacy and their academic achievement. The reasons for the lack of high level of prospective mathematics teachers' mathematical self-efficacy beliefs should be examined in detail.
Matematik okuryazarlığı, günümüzdeki ya¬şam koşullarının ve bireylerden beklenen nitelikle¬rin değişimi sonucu matematik alanında yapılan re¬form hareketleri ile ortaya konmuş bir kavramdır. Öz-yeterlik ise bireyin kendi yeteneklerine ilişkin inancıdır. Matematik eğitiminde öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının üst düzeyde olması hedeflenir. Bu araştırmanın amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarını belirlemek ve öz yeterlik inançlarını cinsiyet ve akademik başarılarına göre incelemektir. Araştırma, betimsel tarama modeli ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu 168 ilköğretim matematik öğretmen adayından oluşmaktadır. Veri toplama aracı olarak Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlik Ölçeği kullanılmıştır. Elde edilen verilerin analizinde t-testi, Ki-Kare ve korelasyon anali¬zinden yararlanılmıştır. Verilerin analizi sonucunda ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca ilköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının cinsiyet ve akademik başarıya göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançları ile akademik başarıları arasında anlamlı ilişki görülmemiştir. Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterlik inançlarının üst düzeyde olmamasının nedenleri kapsamlı olarak incelenmelidir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 4 Sayı: 7 |