BibTex RIS Kaynak Göster

NEW GLOBAL MARKET AT HIGHER EDUCATION: AN ANALYSIS FOR INTERNATIONAL STUDENT MOBILITY

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 6, - , 01.06.2014

Öz

The number of international students in undergradute or graduate degrees and researchers have globally risen to 4.2 million in 2013 from 2.1 million in 2000 according to OECD figures. Countries are in a fierce competition in order to attract international students in higher education. However neither state, nor private universities in Turkey have common strategies to attract international students. This study aims to compare statistics of Turkey and other OECD on international student mobility, which has become a global market. Data on this study has been gathered by document analysis. In this study, distribution of international students throughout the world, countries hosting the largest number of international students and tuition fees paid by these students, language of education, international student ratio of Turkey and other OECD countries and budget allocated to higher education in other OECD countries and Turkey have been compared respectively. Students from Turkey and other OECD countries usually prefer countries such as USA, Australia, Canada, Britain, Germany, Switzerland, Finland, Sweden, Netherlands and Spain. The reasons of this choice include alternative language courses provided to international students, discounts on tuition fees, higher chance of having a part time job for the students, importance given to distance learning in these countries, higher budget allocated for research and development and better research and development facilities.

YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ KÜRESEL PAZAR: ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 6, - , 01.06.2014

Öz

OECD göstergelerine göre 2000 ve 2013 yılları arasında yükseköğretimde lisans, master ve bilimsel araştırma yapmak için hareketlilik yapan öğrenci sayısı 4.2 milyon kişiye ulaşmıştır. 2000 yılında bu sayı yaklaşık 2.1 milyon kişiydi. Yükseköğretimde, ülkeler kendi ulusal öğrencileri dışında yurt dışından öğrenci almak için küresel bir rekabete yönelmişlerdir. Türkiye'de ise uluslararası öğrenci kazanma konusunda kamu üniversiteleri ile özel üniversitelerin henüz ortak bir stratejilerinin olmadığı görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, dünyada yeni bir rekabet alanı olan ve küresel bir pazara dönüşen yükseköğretimdeki uluslararası öğrenci hareketliğine ilişkin Türkiye ve OECD'ye ait oranları karşılaştırmaktır. Çalışmada veriler, doküman incelemesi tekniği ile elde edilmiştir. Çalışmada sırasıyla; uluslararası öğrencilerin dünya genelindeki dağılımı, en fazla uluslararası öğrenci bulunduran ülkelerin gelen öğrencilerden aldıkları ücret durumu, yükseköğretimde öğretim dili, Türkiye ve OECD ülkelerinin genel uluslararası öğrenci oranları, OECD ülkelerinin ve Türkiye'nin yükseköğretime ve eğitime ayırdıkları genel bütçe oranları karşılaştırılmıştır. Yükseköğrenim için OECD ülkeleri ve Türkiye'deki öğrenciler genellikle ABD, Avusturalya, Kanada, İngiltere, Almanya, İsviçre, Finlandiya, İsveç, Hollanda ve İspanya gibi ülkeleri tercih etmektedir. Bu ülkelerin tercih edilme nedenleri şunlardır; yabancı öğrencilere alternatif dil öğrenme kursları açmaları, yabancı öğrenci ücretlerinde indirime gitmeleri, yabancı öğrencilere kısmi zamanlı çalışma imkânı sağlamaları, uzaktan eğitime daha fazla önem vermeleri, araştırma geliştirme bütçelerinin yüksek olması ve araştırma geliştirme amaçlı kurulan donanımlı laboratuvarlarının olması.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

İbrahim Çankaya Bu kişi benim

Engin Öztürk Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Haziran 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Çankaya, İ., & Öztürk, E. (2014). YÜKSEKÖĞRETİMDE YENİ KÜRESEL PAZAR: ULUSLARARASI ÖĞRENCİ HAREKETLİLİĞİNE İLİŞKİN BİR ANALİZ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(6).