: A concept map is a form of two dimensional diagramming that emphasises the relationship between concepts. According to many research conducted on concept mapping indicate that concept mapping is one of the best instructional tool that can be used by teachers to generate a meaningful discussion of students' ideas. The potentials of concept mapping motivated the researcher to study the effectiveness of concept mapping strategy as an instructional tool for teaching chemistry in schools of two different countries. The design of the study was quasi experimental Pre-test and post-test non equivalent group design. The sample comprised of 200 students of two different central schools of New Delhi and 200 students of two different state schools of Gaziantep. In the light of six objectives, nine hypotheses were formulated. Pre-achievement test and post-achievement test were used for data collection. After the collection of data, mean(x), standard deviation(), t tests and f tests were used as inferential statistics. Hypotheses are tested at 0.05 level of significance. The findings of the study determine that; concept mapping model is significantly more effective than conventional method of teaching in chemistry in terms of overall achievement, understanding and problem solving ability in IXth class students in the schools of India. Concept mapping model is significantly more effective than conventional method of teaching in chemistry in terms of overall achievement, knowledge and understanding in IXth class students in the schools of Turkey. It was concluded that concept mapping could be used by teachers as an effective teaching strategy in IX. Class chemistry education.
concept map concept mapping strategy effective teaching strategy chemistry.
Kavram haritası kavramlar arasındaki ilişkiyi belirten iki boyutlu diyagram şeklindedir. Kavram haritaları üzerinde yapılan bir çok araştırmaya göre, kavram haritaları öğrencilerin fikirlerini anlamlı bir tartışma oluşturmak için öğretmenler tarafından kullanılabilecek en iyi öğretim araçlarından biri oldugu saptandı . Kavram haritalarının potansiyel gücü, araştırmacıyı iki farklı ülkenin okullarında kavram haritalama stratejisinin etkinligini araştırmaya motive etti. Çalışma, yarı deneysel ön başarı testi ve performans başarı testine dayanan eşdeger olmayan grup dizaynı şeklindedir. Örnek çalısma, hindistanın Yeni Delhi şehrinde iki farklı okulldan 200 ögrenciyle, Türkiyenin Gaziantep şehrinden iki farklı okuldan 200 öğrenciden oluşmuştur. Bu çalişmada altı hedef belirlendi, bu hedeflerin ışıgında dokuz hipotez formüle edildi. Ön başarı testi ve performance başarı testi veri toplama aracı olarak kullanıldı. Verilerin toplanmasının ardından, aritmatik ortalama, standart sapma, t-test ve f-test gibi sonuca ulaştıracak istatistiksel teknikler kullanıldı. Hipotezler 0.05 anlamlılık seviyesi kriter alınarak test edildi. Yapılan bu çalısmadaki bulgulara göre; kimya eğitiminde kavram haritalama modeli, genel başarı, anlama ve problem çözme yetenegi açisindan Hindistandaki okulların IX. sınıf öğrencileri üzerinde geleneksel eğitim metodundan daha etkili oldugu gozlendi. Kimya egitiminde kavram haritalama modeli, genel başarı, bilgi ve anlama açısından türkiyedeki okulların IX. sınıf öğrencileri üzerinde geleneksel eğitim metodundan daha etkili oldugu gozlendi. Sonuç olarak, kavram haritalama, IX. sinif kimya eğitiminde etkili öğretim stratejisi olarak kullanılabilir.
kavram haritası kavram haritamana stratejisi etkili öğretim stratejisi kimya
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 4 |