The aim of this study is to reveal instructors' perceptions on using the Internet in education. 114 instructors working at differents departments at Dicle University participated in the study. In the study, a Likert scale questionnaire with three anchors was used in order to collect data. Statisical analyses were run to analyze the data obtained. As a result, it has been concluded that with the spread of the Internet, the use of the Internet plays a significant role to provide a shift from the mentality of memorization to a research-based and constructive perception of education in addition to enabling the spread of education to the masses provided that instructors use the Internet in an appropriate, supplementary and beneficial way.
Bu çalışmanın amacı; öğretim elemanlarının eğitimde internet kullanımına yönelik bakış açılarını ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini Dicle Üniversitesindeki çeşitli fakültelerin değişik bölümlerden seçilen 114 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Çalışmada veri toplama aracı olarak; üçlü likert tipi anketten faydalanılmıştır. Anket sonucunda toplanan veriler istatistiksel açıdan incelenmiştir. Çalışmanın sonucunda; internetin günümüzde yaygınlaşmasıyla birlikte öğretim elemanlarının interneti doğru, yardımcı ve faydalı bir şekilde kullanmaları halinde eğitimin ezberci anlayıştan çok araştırmaya ve yapılandırmacılığa geçmesini sağlayan bunun yanı sıra eğitimin geniş kitlelere yayılmasında internet kullanımının çok önemli ve verimli bir araç olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 4 |