BibTex RIS Kaynak Göster

A CORRELATIONAL STUDY OF TURKISH UNIVERSITY STUDENTS' MOTIVATION TO LEARN ENGLISH

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

Motivation has extensively been studied in English as a second and/or foreign language context. Yet, it seems worthwhile to conduct more research with different populations, as motivation is a dynamic quality that depends on a great number of variables and is rather difficult to attain. The present study aims to examine a group of Turkish university students' motivation to learn English as a foreign language and types of motivation they have. A total of 81 students at the English Language Teaching (ELT) department of a large and well-established state university in Turkey took part in the study. A 20-item questionnaire which was used by Vaezi (2008, adapted from Gardner, 1985; Clement et al., 1994) was administered to participants to find out ratio of integrativeness and instrumentality of participants' motivation. Besides, Pearson correlation test was used to investigate the relationship between participants' motivation and their age, gender and grades. Results showed that there was a weak correlation between motivation and age, and between motivation and the other two variables: gender and grade. It was also found out that students had high instrumental motivation, but that they also had a moderate degree of integrative motivation.

A CORRELATIONAL STUDY OF TURKISH UNIVERSITY STUDENTS' MOTIVATION TO LEARN ENGLISH

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, - , 01.03.2013

Öz

Motivasyon ikinci dil olarak İngilizce ve yabancı dil olarak İngilizce bağlamında yaygın olarak çalışılmış bir konudur. Bununla birlikte, motivasyon kavramının pek çok farklı değişkene bağlı olarak dinamik bir yapıya sahip olması ve motivasyonun zor kazanılması, onun farklı gruplarla daha fazla araştırma yapılmasına değer bir konu olduğunu göstermektedir. Bu çalışma bir grup Türk üniversite öğrencisinin yabancı dil olarak İngilizce öğrenmedeki motivasyon düzeylerini ve sahip oldukları motivasyon türünü ortaya çıkarmayı amaçlamıştır. Çalışmada Türkiye'nin büyük ve köklü üniversitelerinden birinde İngiliz Dili Eğitimi programına devam eden toplam 81 öğrenci yer almıştır. Katılımcıların araçsal motivasyon düzeylerini ve bütünleyici motivasyon düzeylerini bulmak için daha önce Vaezi tarafından kullanılmış olan (2008, Gardner, 1985; Clement ve diğ., 1994'den uyarlanan) 20 maddelik bir anket katılımcılara uygulandı. Ayrıca, Pearson korelasyon testi ile katılımcıların motivasyon düzeyleri ile onların yaşları, cinsiyetleri ve sınıfları arasında ilişki olup olmadığına bakıldı. Sonuçlar motivasyon ile yaş, cinsiyet ve sınıf değişkenleri arasında zayıf bir korelasyon olduğunu gösterdi. Son olarak öğrencilerin orta düzeyde bütünleyici motivasyona sahip olmakla beraber, yüksek düzeyde araçsal motivasyona sahip oldukları bulunmuştur.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Süleyman Başaran Bu kişi benim

Fatma Hayta Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Başaran, S., & Hayta, F. (2013). A CORRELATIONAL STUDY OF TURKISH UNIVERSITY STUDENTS’ MOTIVATION TO LEARN ENGLISH. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(3).