Öz
Bu araştırmanın amacı, Mesleki İngilizce eğitiminin Turizm alanında öğrenimlerine devam etmekte olan üniversite öğrencilerinin yabancı dil dersine tutumlarına etkisini belirlemektir. Çalışma Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Turizm Fakültesi’nde, bir deney ve bir kontrol grubu olmak üzere 50 öğrenci üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın deneysel deseninde ön test-son test kontrol gruplu modelden yararlanılmıştır.
Kontrol grubunda İngilizce dersi, araştırmacı tarafından dilbilgisi, kelime bilgisi, okuma, dinleme ve konuşma becerilerini kapsayan bir ders kitabı kullanarak var olan programa uygun olarak işlenmiştir. Deney grubunda ise dilbilgisi eğitimi kontrol grubuyla aynı program doğrultusunda devam ettirilirken; kelime bilgisi, okuma, dinleme ve konuşma becerileri eğitimi Mesleki Turizm İngilizcesi odaklı tasarlanan bir müfredatla kullanarak sürdürülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının erişi puan ortalamaları arasında deney grubunun lehine anlamlı bir fark olduğu görülmüştür.
Anahtar Kelimeler: Mesleki İngilizce eğitimi, üniversite öğrencileri, tutum
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 5 Sayı: 10 |