Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

“Pepee”: from the Art Educators’ Viewpoint

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 87 - 96, 13.05.2018

Öz

The aim of this research is
to analyze the contribution of Pepee animation series to art education by using
art educators’ opinions. The research is carried out in phenomenological
design, one of the qualitative research methods. The data was acquired by using
semi-structured interview technique, which was done with six art educators. In
the analysis of data, first, the participants’ opinions are coded. Later, by
using these codes, themes are generated and interpreted. According to research
findings, Pepee animation series is found successful in terms of supporting
school learning while found inefficient in terms of guiding children to
creative experiences and developing aesthetic judgement. Besides,
directing children to consumption is
expressed as a drawback.
  According to these findings; It has been
suggested that creativity and aesthetic values should be emphasized in
animation film designs by going out from the example of Pepee.

Kaynakça

  • Cesur, S. ve Paker, O. (2007). Televizyon ve Çocuk: Çocuklarin Tv Programlarina İlişkin Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 106-125.
  • Coşkun, E. ve Köroğlu, M. (2016). Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Kavram Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 601-619.
  • Çakmak, H. G. ve Sofuoğlu, M. G. (1997). 1974-1993 Yılları Arasında Türkçe Basılmış Olan Resimli Öykü Kitaplarının Resimlendirilme ve Fiziksel Özellikleri Yönünden İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 11(1), 42-53.
  • Ergün, M. (2010). Estetik (Sanat Felsefesi) [1-1]. Erişim Adresi: http://mustafaergun.com.tr/wordpress/wp-content/uploads/2015/11/sanatfelsefesi.pdf
  • Eşitti, Ş. (2016). Çizgi Filmlerde Küresel ve Yerel Kültürün İnşası: Caillou ve Pepee Örneği. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(32), 125-144.
  • Golomb, C. (2011). The Creation of Imaginary Worlds: the role of art, magic & dreams in child development: Jessica Kingsley Publishers.
  • İlhan, A. Ç. (2009). Okulöncesinde Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Okulöncesinde Yaratıcılık ve Drama Eğitimi (s. 85-108). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kalaycı, N. (2015). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Açısından Bir Çizgi Film Çözümlemesi: Pepee. Eğitim ve Bilim Dergisi, 40(177), 243-270.
  • Özden, M. V. S., A. (2017). Nitel Araştırmada Paradigma ve Teorik Temeller Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (s. 1-29). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özsoy, M. ve Taşdelen, E. Ş. (2016). Pepee Çizgi Dizisinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 42(42), 252-265.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Piaget, J. (2013). Çocuğun Gözüyle Dünya (İ. Yerguz, Çev. Baskı. 3). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Samur, A. Ö., Demirhan, T. D., Soydan, S. ve Önkol, L. (2014). Pepee Çizgi Filminin Ebeveyn Öğretmen Ve Çocuk Gözüyle Değerlendirilmesi/Assesment Of Pepee
  • Cartoon From Perspectives Of Parents Teachers And Children. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26).
  • Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat (Baskı 5). İzmir: Tudem.
  • Tevfik, E. (2017). Alımlama Estetiği Mi Metinlerarasılık Mı? DTCF Dergisi, 47(2).
  • Türkmen, N. (2012). Çizgi filmlerin kültür aktarımındaki rolü ve Pepee. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36(2), 139-158.
  • Ural, S. (2013). Okul öncesi çocuk kitaplarının tanımı. M. Gönen (Editör). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık.

SANAT EĞİTİMCİLERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN "PEPEE"

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 13, 87 - 96, 13.05.2018

Öz

Bu araştırmanın amacı Pepee canlandırma dizisinin
çocukların sanat eğitimine katkısını, sanat eğitimcilerin görüşlerinden
yararlanılarak incelemektir.  Araştırma
nitel araştırma yöntemlerinden, olgubilim deseninde gerçekleştirilmiştir.
Veriler altı sanat eğitimcisi ile gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış görüşme
tekniği ile elde edilmiştir. Verilerin araştırmacı tarafından çözümlenirken
önce katılımcı görüşleri kodlanmıştır. Daha sonra bu kodlar kullanılarak
temalar oluşturulmuş ve yorumlanmıştır. Araştırma bulgularına göre Pepee
canlandırma dizisi çocukların okul öğrenmelerini destekleme açısından başarılı
bulunurken; çocukları yaratıcı deneyimlere yönlendirme ve estetik yargıları
geliştirme açısından yeterince etkili bulunmadığı anlaşılmıştır. Ayrıca
çocukları, tüketime yönlendirici olarak kullanılması da olumsuzluk olarak dile
getirilmiştir. Bu bulgulara göre; Pepee örneğinden yola çıkılarak canlandırma
film tasarımlarında yaratıcılığa ve estetik değerlere de ağırlık verilmesi
önerilmiştir.

Kaynakça

  • Cesur, S. ve Paker, O. (2007). Televizyon ve Çocuk: Çocuklarin Tv Programlarina İlişkin Tercihleri. Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 6(19), 106-125.
  • Coşkun, E. ve Köroğlu, M. (2016). Pepee ve Caillou Çizgi Filmlerinde Kavram Öğretimi. Milli Eğitim Dergisi, 45(210), 601-619.
  • Çakmak, H. G. ve Sofuoğlu, M. G. (1997). 1974-1993 Yılları Arasında Türkçe Basılmış Olan Resimli Öykü Kitaplarının Resimlendirilme ve Fiziksel Özellikleri Yönünden İncelenmesi. Türk Kütüphaneciliği, 11(1), 42-53.
  • Ergün, M. (2010). Estetik (Sanat Felsefesi) [1-1]. Erişim Adresi: http://mustafaergun.com.tr/wordpress/wp-content/uploads/2015/11/sanatfelsefesi.pdf
  • Eşitti, Ş. (2016). Çizgi Filmlerde Küresel ve Yerel Kültürün İnşası: Caillou ve Pepee Örneği. Karadeniz Uluslararası Bilimsel Dergi, 1(32), 125-144.
  • Golomb, C. (2011). The Creation of Imaginary Worlds: the role of art, magic & dreams in child development: Jessica Kingsley Publishers.
  • İlhan, A. Ç. (2009). Okulöncesinde Yaratıcılık ve Sanat Eğitimi Okulöncesinde Yaratıcılık ve Drama Eğitimi (s. 85-108). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları.
  • Kalaycı, N. (2015). Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Açısından Bir Çizgi Film Çözümlemesi: Pepee. Eğitim ve Bilim Dergisi, 40(177), 243-270.
  • Özden, M. V. S., A. (2017). Nitel Araştırmada Paradigma ve Teorik Temeller Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri (s. 1-29). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Özsoy, M. ve Taşdelen, E. Ş. (2016). Pepee Çizgi Dizisinde Toplumsal Cinsiyet Rollerinin Üretimi. İletişim Kuram ve Araştırma Dergisi, 42(42), 252-265.
  • Patton, M. Q. (2014). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri (M. Bütün ve S. B. Demir, Çev.). Ankara: Pegem Akademi.
  • Piaget, J. (2013). Çocuğun Gözüyle Dünya (İ. Yerguz, Çev. Baskı. 3). Ankara: Dost Kitabevi.
  • Samur, A. Ö., Demirhan, T. D., Soydan, S. ve Önkol, L. (2014). Pepee Çizgi Filminin Ebeveyn Öğretmen Ve Çocuk Gözüyle Değerlendirilmesi/Assesment Of Pepee
  • Cartoon From Perspectives Of Parents Teachers And Children. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(26).
  • Sever, S. (2010). Çocuk ve Edebiyat (Baskı 5). İzmir: Tudem.
  • Tevfik, E. (2017). Alımlama Estetiği Mi Metinlerarasılık Mı? DTCF Dergisi, 47(2).
  • Türkmen, N. (2012). Çizgi filmlerin kültür aktarımındaki rolü ve Pepee. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 36(2), 139-158.
  • Ural, S. (2013). Okul öncesi çocuk kitaplarının tanımı. M. Gönen (Editör). Çocuk Edebiyatı. Ankara: Eğiten Kitap.
  • Yeşilyaprak, B. (2003). Gelişim ve Öğrenme Psikolojisi. Ankara: PegemA Yayıncılık.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Emre Aşılıoğlu 0000-0002-4857-0657

Yayımlanma Tarihi 13 Mayıs 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 13

Kaynak Göster

APA Aşılıoğlu, E. (2018). SANAT EĞİTİMCİLERİNİN BAKIŞ AÇISINDAN "PEPEE". Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(13), 87-96.