Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YÜZME TEMEL EĞİTİM ÇALIŞMALARINDA EĞİTİM MATERYALİ OLARAK GÜVENLİK KEMERİ KULLANIMININ ÖĞRENME SÜRECİNE ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 208 - 212, 30.11.2018

Öz

Bu çalışmanın
amacı yüzme temel eğitim çalışmalarında eğitim materyali olarak güvenlik kemeri
kullanımının eğitim sürecine katkısının araştırılmasıdır.



Materyal
ve Metod:

Bu çalışmaya Dicle Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinden yüzme bilmeyen 18-22 yaş Aralığında 20 denek 20 kontrol grubu
olmak üzere toplam 40 erkek öğrenci dahil edilmiştir. Denek ve kontrol grubu
yarı olimpik yüzme havuzunda haftada 3 gün günde 2 saat toplam 4 hafta serbest
stil yüzme eğitimi almışlardır. Havuz kenardan ayrılma dönemine gelince denek
grubuna koltuk altlarından geçirilerek göğüslerine bağlanan 15 m boyunda 4 cm
enine yumuşak malzemeden yapılmış güvenlik kemeri yardımı ile serbest stil
yüzme eğitimi verilmiştir. Kontrol grubuna ise aynı dönemde yüzme tahtası ile
serbest stil yüzme eğitimi verilmiştir. Katılımcılara haftada 3 gün toplam 4
hafta serbest stil yüzme eğitimi verilmiştir. Eğitim süresi boyunca
katılımcıların Suda kayma, ayak vuruşu, kol çekişi ve nefes alışverişi
becerileri gibi öğrenim çıktıları kayıt altına alınmıştır.



Bulgular: Yapmış olduğumuz
çalışmada güvenlik kemeri ile eğitim alan deney grubu öğrenim çıktıları, yüzme
tahtası ile eğitim alan kontrol grubuna oranla deney grubu lehine anlamlı bir
ilerleme gözlenmiştir.



Sonuç
olarak;

Yüzme antrenörlerinin yüzme temel eğitimi ve öğretimi dönemlerinde materyal
olarak güvenlik kemeri kullanımına yer vermeleri yararlı olabilir.

Kaynakça

  • Bozdoğan A., (2006).,Yüzme, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, s:6-7.
  • Ceylan S., (2005)., Sağlıklı ve Güvenli Yüzme, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni (derleme) GATF Halk Sağlığı A.B.D, Ankara.
  • Akgün N., (1994)., Egzersiz ve Spor fizyolojisi, ege üniversitesi basımevi, 5. baskı 1.cilt, İzmir, sayfa:46-47, 128-130.
  • Özüak A., (1996)., Yüzme Hazırlık Periyodunda Kara Kuvvet ve Dayanıklılık Antrenmanlarının performansa Etkisi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Odabaş B.,(2003)., 12 Haftalık Yüzme Temel Eğitim Çalışmalarının 7-12 Yas Gurubu Kız ve Erkek Yüzücülerin Fiziksel ve Motorsal Özellikleri Üzerine Etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • Günsel, A. M. (2005), Herkes için Yüzme, İstanbul: Kare Yayınları.
  • Bozdoğan, A., Özüak, A. (2003), Stilleriyle Temel Yüzme, İstanbul: İlk pres Basım ve Yayım.
  • Urartu, Ü. (2003), Yüzme Teknik-Taktik-Koordinasyon, İstanbul: İnkılâp Kitap Evi.
  • Günay, E. (2007), Düzenli Yapılan Yüzme Antrenmanlarının Çocukların Bazı Fiziksel Ve Fizyolojik Parametreleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sweetenham B, Atkinson J. Championship Swim Training. Australia. Human Kinetics Publishers. 2003; 153.
  • Günay E. Düzenli Yapılan Yüzme Antrenmanlarının Çocukların Fiziksel Ve Fizyolojik Parametreleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, , Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2007: s 3
  • Çağal U., (2016), Prpgram Geliştirme 6. Ünite – Eğitim Durumları (Öğrenme – Öğretme Süreci)
  • https://www.yuzme.com.tr/yuzme-kilavuzu.html Erişim Tarihi: 29.06.2017 17:25:26
  • http://havuzsauna.com/yuzme/su-ve-yuzme-korkusu/ Erişim Tarihi:29.06.2017 17:16:46
Yıl 2018, Cilt: 7 Sayı: 14, 208 - 212, 30.11.2018

Öz

Kaynakça

  • Bozdoğan A., (2006).,Yüzme, Morpa Kültür Yayınları, İstanbul, s:6-7.
  • Ceylan S., (2005)., Sağlıklı ve Güvenli Yüzme, TSK Koruyucu Hekimlik Bülteni (derleme) GATF Halk Sağlığı A.B.D, Ankara.
  • Akgün N., (1994)., Egzersiz ve Spor fizyolojisi, ege üniversitesi basımevi, 5. baskı 1.cilt, İzmir, sayfa:46-47, 128-130.
  • Özüak A., (1996)., Yüzme Hazırlık Periyodunda Kara Kuvvet ve Dayanıklılık Antrenmanlarının performansa Etkisi, Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Odabaş B.,(2003)., 12 Haftalık Yüzme Temel Eğitim Çalışmalarının 7-12 Yas Gurubu Kız ve Erkek Yüzücülerin Fiziksel ve Motorsal Özellikleri Üzerine Etkisi, Kocaeli Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
  • Günsel, A. M. (2005), Herkes için Yüzme, İstanbul: Kare Yayınları.
  • Bozdoğan, A., Özüak, A. (2003), Stilleriyle Temel Yüzme, İstanbul: İlk pres Basım ve Yayım.
  • Urartu, Ü. (2003), Yüzme Teknik-Taktik-Koordinasyon, İstanbul: İnkılâp Kitap Evi.
  • Günay, E. (2007), Düzenli Yapılan Yüzme Antrenmanlarının Çocukların Bazı Fiziksel Ve Fizyolojik Parametreleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Sweetenham B, Atkinson J. Championship Swim Training. Australia. Human Kinetics Publishers. 2003; 153.
  • Günay E. Düzenli Yapılan Yüzme Antrenmanlarının Çocukların Fiziksel Ve Fizyolojik Parametreleri Üzerine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, , Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü 2007: s 3
  • Çağal U., (2016), Prpgram Geliştirme 6. Ünite – Eğitim Durumları (Öğrenme – Öğretme Süreci)
  • https://www.yuzme.com.tr/yuzme-kilavuzu.html Erişim Tarihi: 29.06.2017 17:25:26
  • http://havuzsauna.com/yuzme/su-ve-yuzme-korkusu/ Erişim Tarihi:29.06.2017 17:16:46
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Hasan Aykut Aysan 0000-0001-9542-3716

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14

Kaynak Göster

APA Aysan, H. A. (2018). YÜZME TEMEL EĞİTİM ÇALIŞMALARINDA EĞİTİM MATERYALİ OLARAK GÜVENLİK KEMERİ KULLANIMININ ÖĞRENME SÜRECİNE ETKİSİ. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 7(14), 208-212.