Bu çalışmanın
amacı yüzme temel eğitim çalışmalarında eğitim materyali olarak güvenlik kemeri
kullanımının eğitim sürecine katkısının araştırılmasıdır.
Materyal
ve Metod:
Bu çalışmaya Dicle Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu
öğrencilerinden yüzme bilmeyen 18-22 yaş Aralığında 20 denek 20 kontrol grubu
olmak üzere toplam 40 erkek öğrenci dahil edilmiştir. Denek ve kontrol grubu
yarı olimpik yüzme havuzunda haftada 3 gün günde 2 saat toplam 4 hafta serbest
stil yüzme eğitimi almışlardır. Havuz kenardan ayrılma dönemine gelince denek
grubuna koltuk altlarından geçirilerek göğüslerine bağlanan 15 m boyunda 4 cm
enine yumuşak malzemeden yapılmış güvenlik kemeri yardımı ile serbest stil
yüzme eğitimi verilmiştir. Kontrol grubuna ise aynı dönemde yüzme tahtası ile
serbest stil yüzme eğitimi verilmiştir. Katılımcılara haftada 3 gün toplam 4
hafta serbest stil yüzme eğitimi verilmiştir. Eğitim süresi boyunca
katılımcıların Suda kayma, ayak vuruşu, kol çekişi ve nefes alışverişi
becerileri gibi öğrenim çıktıları kayıt altına alınmıştır.
Bulgular: Yapmış olduğumuz
çalışmada güvenlik kemeri ile eğitim alan deney grubu öğrenim çıktıları, yüzme
tahtası ile eğitim alan kontrol grubuna oranla deney grubu lehine anlamlı bir
ilerleme gözlenmiştir.
Sonuç
olarak;
Yüzme antrenörlerinin yüzme temel eğitimi ve öğretimi dönemlerinde materyal
olarak güvenlik kemeri kullanımına yer vermeleri yararlı olabilir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 14 |