Eğitim
ve basın arasında, insanları davranış, tutum, düşünce, görüş ve benzeri
açılardan etkilemede işlevsel bir amaç birlikteliği söz konusudur. Basının önemli
ve etkili gücünü gazeteler oluşturmaktadır. Her gün milyonlarca gazete, yer
verdikleri yazılarıyla topluma her konuda sayısız bilgiler sunmaktadır. Bu
yazıların eğitimle ilgili olanları ayrı bir önem arz etmektedir.
Araştırmanın
amacı, eğitimle ilgili ulusal gazetelerde yer alan yazıları değerlendirmektir.
Bu temel amaç çerçevesinde şu sorulara cevap aranmıştır?
Eğitimle
ilgili yazılar günlük ve aylık olarak ulusal gazetelerde,
1.Kaç
kez yer almakta,
2.Ne
kadar yer kaplamakta,
3.Hangi
konularla ilgili olmakta ve
4.Gazetelerin
kaçıncı sayfalarında yer almaktadır?
Araştırmada,
nitel araştırma deseni benimsenmiş, araştırma verileri doküman incelemesi
yoluyla toplanmıştır. Doküman incelemesi, araştırılması hedeflenen olgu veya
olgular hakkında bilgi içeren yazılı materyallerin analizini kapsamaktadır.
Araştırmada,
öncelikle resmi müracaatla Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğünden elde edilen
bilgi ve sayısal verilere göre en çok satan beş ulusal gazetenin, Hürriyet,
Sabah, Sözcü, Posta ve Habertürk olduğu saptandıktan sonra, bu gazetelere bir
ay boyunca abonelik yapılmıştır. Eğitimle ilgili yazıların günlük olarak, her
bir gazetede kaç kez yer aldığı, ne kadar yer kapladığı ve hangi konularla
ilgili olduğu belirlenmiştir. Belirtilen boyutlarda, gazeteler arasında tür
farklılıkların olduğu ortaya konulmuş; gerekli analizler ve sayısal işlemler
yapıldıktan sonra yorumlara yer verilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15 |