The aim of this study is to examine the theses about the use of teachers
'and teacher candidates' smart boards between 2012-2018. In this context, the
theses completed between these years were examined and evaluated. The research
was designed as a qualitative research method. At the end of the research
carried out in the National Research Center of YÖK, 10 theses which were
determined according to the determined criteria were determined and examined.
As a result of the study, it was concluded that 10 theses were written in 10
different universities and 7 different departments, all of the theses were at
higher level, theses outweighed the quantitative method, and more
questionnaires were used as data collection tools and the sample teachers found
only one thesis in the sample.
Bu araştırmanın amacı 2012-2018
yılları arasında öğretmenlerin ve öğretmen adaylarının akıllı tahta
kullanımlarına ilişkin yapılmış tezlerin incelenmesidir. Bu kapsamda bu yıllar
arasında tamamlanmış olan tezler incelenerek değerlendirilmiştir. Araştırma
nitel araştırma yöntemlerinden olan doküman inceleme modelinde tasarlanmıştır.
YÖK ulusal tez merkezinde yapılan tarama sonucunda belirlenen kriterlere uygun
10 tane tez tespit edilmiş ve incelenmiştir. Araştırma sonucunda 10 tezin 10
farklı üniversite ve 7 farklı anabilim dalında yazıldığı, tezlerin tamamının
yüksel lisans düzeyinde olduğu, tezlerde nicel yöntemin ağır bastığı, veri
toplama aracı olarak daha çok anket kullanıldığı ve örneklemde öğretmen
adaylarının yalnızca bir tezde yer bulduğu sonuçlarına ulaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15 |