Bu çalışmanın temel amacı, argümantasyona
dayalı öğretimin öğrencilerin fen bilimleri “kuvvet, iş ve enerji “ünitesindeki
başarıları üzerindeki etkilerini incelemektir. Bu çalışma 84 ortaokul 7. Sınıf
öğrencisi ile gerçekleştirildi. Çalışmanın amacı doğrultusunda; Diyarbakır il merkezinde faaliyet gösteren
bir devlet okulunun farklı şubelerinde öğrenim gören 7.sınıf öğrencilerine
“Kuvvet, İş ve Enerji” konularını kapsayan bir başarı testi ön test olarak
uygulandı. Uygulamada elde edilen veriler analiz edilerek, aralarında
istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmayan iki grup seçildi. Bu
gruplardan biri deney diğeri kontrol grubu olarak tayin edildi. Kontrol grubu
öğrencileri ile dersler mevcut öğretim programında öngörülen etkinlikler
yapılarak işlenirken deney grubunda dersler argümantasyona dayalı öğretim
yapılarak işlendi. Çalışmanın sonunda
argümantasyona dayalı öğretimin 7.sınıf öğrencilerinin “kuvvet, İş ve Enerji”
ilişkisini anlamalarına katkıda bulunduğu tespit edildi. Bu testlere ek olarak
deney grubundaki öğrencilerin argümantasyona dayalı öğretime yönelik görüşlerini
belirlemek amacıyla, “öğrenci görüşme formu” uygulandı. Görüşme formundaki
sorulara verilen cevapların incelenmesi sonucunda, öğrencilerin argümantasyona
dayalı öğretimi benimsedikleri ve diğer derslerde de uygulanmasının kendilerine
katkı sağlayacakları görüşünde oldukları görüldü.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 8 Sayı: 15 |