Bu çalışmanın amacı, ortaokul İngilizce öğretim programı (5-8.sınıflar) konusunda 2007-2020 yılları arasında yapılan ve Yüksek Öğretim Kurulu Ulusal Tez Merkezinin veri tabanında erişime açık olan tezleri incelemek ve bu çalışmalardan ede edilen bulgu ve sonuçlardan hareketle ortaokul İngilizce öğretimi ile ilgili çeşitli öneriler geliştirmektir. Son dönemlerde teknoloji ve bilimde yaşanan hızlı gelişmeler, öğrenme – öğretme sürecinde öğrencinin konumunda da değişikliğe yol açmıştır. Öğrenci artık bilginin pasif alıcısı durumundan çıkmış, bilgiyi keşfeden, bilgiye ulaşan konumuna erişmiştir. Bireylerin bu niteliklerde yetişmesine katkı sağlamak için hazırlanan öğretim programlarının bu yönde geliştirilmesi gerekmektedir. Ortaokul İngilizce öğretim programında son dönemlerde yapılan değişikliklere bakıldığında dil eğitimi ve öğretimi alanında dünyadaki gelişmelerin takip edildiği ve o yönde öğretmenlere rehberlik edildiği görülmektedir. Ancak yapılan çalışmalara bakıldığında, öğretmenlerin öğretim programında yer edinen yaklaşımları teorik olarak bilmesine rağmen sınıf içi uygulamalarda halen büyük ölçüde geleneksel yöntemleri tercih ettikleri sonucuna varılmıştır. Bunun için de mesleki çalışma ve hizmet içi eğitimlere daha fazla önem verilmesi önerisinde bulunulmuştur.
öğretim programı program değerlendirme öğretim programı araştırmaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 10 Sayı: 19 |